Gå til innhold

[Løst] Gamer pc 16k budsjett


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Tenkte på å bygge meg en gaming/streaming/redigeringsmaskin med et budsjett på 16k. Har hovedsaklig fokus på streaming(twitch.tv), WoW, BF4, Dota2, 3D studio max og photoshop.

 

Har erfaring i pc bygging fra før av, men lufter mine tanker for å høre om det er noen som har tips å komme med.

 

Slik ser listen min ut så langt:

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1340103&su=E1561824-73C3-4A97-9072-2695580DF2C7

 

Ønsker å holde meg til Intel/Nvidia av flere grunner, blant annet erfaringer med drivere og stabilitet.

 

Så.. Hva tenker dere? GTX 780 vs GTX 780ti?

Andre forslag til hovedkort? Innenfor samme socket, men eventuelt andre fordeler som f.eks bedre stabilitet/muligheter for overklokking?

Kabinett, tenkte støyreduserende og ikke så altfor stort. Helst ikke noe plastikk mikkmakk. Har tidligere hatt Cosmos Ultra Tower, og dette ble altfor stort for min del, hehe.

 

Lagringsplass og eventuelt et ekstra grafikkort vil komme i etterkant da dette budsjettet ikke holder til stort annet enn det jeg har satt sammen foreløpig.

 

Windows 8 blir det uansett :p

Endret av Crastix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser særdeles bra ut; ikke stort å endre på ;)

 

780Ti gir noe bedre ytelse, men er tilsvarende dyrere. 780 holder i massevis ;)

 

Asus Maximus Hero er vel det beste for sokkelen; du kan faktisk "gå ned" til Asus Z87-Pro uten å miste noe EGENTLIG.

 

Helt enig mtp skjermkort. 780 er det "nye" 770vs780 nå til dags, da 780ti ble lansert. Bang for the buck.

 

Har lest ganske mye på hovedkort og pro versjonen kommer med wifi/bluetooth og annen svada. Hero gir et bedre intergrert LAN, HD audio og bedre kjøling, så derfor gikk jeg for dette :p

 

Alle Z87 chipset yter i prinsipp like bra. Alt utover det er bare "bells & whistles" og ekstrautstyr.

 

Kan stemme det. Men bedre integrert LAN. HD audio og bedre kjøling er noe jeg føler er verdt 100-200 kr.

 

 

Utifra hva jeg kan lese på diverse forum, sier de aller fleste at h100 ikke får plass i et R4 med mindre du er selveste macguyver. Hadde h100 i cosmos ultra tower, men cosmos har litt bedre plass enn R4, hehe.

 

Trenger du 1866MHz-minne? Kan sparer noen hundrelapper på å gå ned til "normale" 1600MHz, uten at det er merkbart på ytelsen. Multiplikator-settings er vel uansett såpass fleksible at du ikke vli bli hemmet av minnebrikkene.. (eller gjelder det kun for den eldre generasjonen?)

 

Litt usikker der selv. Disse brikkene har jeg blitt anbefalt av en venn og utifra hva jeg kan se, så har de enn viss ytelsesforbedring med samme latency som 1600 MHz brikker.

 

 

Takk for tips :) Tror nok jeg står over vifta, da jeg ønsket en stillegående maskin. Blir nesten nødt til å velge 850W da jeg tenker SLI 780 i senere tid. Windows 8.1 er ikke ferdigutviklet(merker dette daglig da jeg jobber som tekniker og får kunder daglig som sliter med stabilitet), så holder meg til engelsk 8.0 foreløpig.

Lenke til kommentar

 

Helt enig mtp skjermkort. 780 er det "nye" 770vs780 nå til dags, da 780ti ble lansert. Bang for the buck.

 

Har lest ganske mye på hovedkort og pro versjonen kommer med wifi/bluetooth og annen svada. Hero gir et bedre intergrert LAN, HD audio og bedre kjøling, så derfor gikk jeg for dette :p

 

 

Kan stemme det. Men bedre integrert LAN. HD audio og bedre kjøling er noe jeg føler er verdt 100-200 kr.

 

 

Utifra hva jeg kan lese på diverse forum, sier de aller fleste at h100 ikke får plass i et R4 med mindre du er selveste macguyver. Hadde h100 i cosmos ultra tower, men cosmos har litt bedre plass enn R4, hehe.

 

 

Litt usikker der selv. Disse brikkene har jeg blitt anbefalt av en venn og utifra hva jeg kan se, så har de enn viss ytelsesforbedring med samme latency som 1600 MHz brikker.

 

 

Takk for tips :) Tror nok jeg står over vifta, da jeg ønsket en stillegående maskin. Blir nesten nødt til å velge 850W da jeg tenker SLI 780 i senere tid. Windows 8.1 er ikke ferdigutviklet(merker dette daglig da jeg jobber som tekniker og får kunder daglig som sliter med stabilitet), så holder meg til engelsk 8.0 foreløpig.

 

 

Skjermkortet for du for litt over 3400kr inkludert frakt hos cdon. Legger du det i handlevognen, går til kassen og legger til koden xY6KxagF

 

http://cdon.no/elektronikk/asus/asus-geforce-gtx-780-3gb-ddr5-directcu-ii-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-p23986138

 

Da blir det 26% avslag. Det er nå penger spart :)

Lenke til kommentar

Den kjøleløsningen jeg har satt opp er garantert mer stillegående enn det vannkjøingssettet du har valgt.

 

Jeg skal montere en slik kjøler i maskinen min i løpet av neste uke.

 

Also, det er HD Lyd og Gigabit Ethernet på alle hovedkort i dag. Det er snakk om marginelle forskjeller på løsningene som er valgt, bare. Med mindre du driver med storstilt overføring på lokalnett, vil du ikke merke forskjell på det ene eller andre hovedkortet når det kommer til nettverkstrafikk.

 

Mitt oppsett er et eksempel på at du kan spare en tusenlapp eller to, få et oppsett som er akkurat like bra som det du har satt opp, med mindre du skal betale ekstra for å ha rom for å overklokken en hel masse. :)

Lenke til kommentar

Angående kjøling.. Let's agree to disagree? :)

Takk for tips angående skjermkort avslag :D

 

Overføringshastighet vs responstid, to forskjellige ting.

 

Kvalitet i produkt har også en del å si.

 

Ja, litt av poenget her er jo overklokking etterhvert.

 

PSU har jeg satt opp for en grunn :p

 

Bestiller nå. Takk alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...