Gå til innhold

Hei har tenkt og bygge en gaming pc for ca 13-15kr. Jeg hadde først tenkt og kjøpe :PC i deler (Komplett.no) - Core i7-4770K / GTX780 Intel Core i7-47


Anbefalte innlegg

Hei har tenkt og bygge en gaming pc for ca 13-15kr.
Jeg hadde først tenkt og kjøpe :PC i deler (Komplett.no) - Core i7-4770K / GTX780
Intel Core i7-4770K, Geforce GTX 780 3GB, Z87, 16GB DDR3, 250GB SSD, 750W PSU
11.995,- (1)

Men fant ut at det var mye rimeliger og mer tilbud på dustinhome.no

Det jeg lurer på er om jeg trenger et større kabinett for delene jeg skal bestille og eventuelt om det er ulemper osv..
Dette kabinettet er altså et "miditower "men trenger jeg et fulltower??

Tar gjerne imot tips og råd smile.gif
DustinHome.no

 

https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx

 

Listen:
LYCOM MSATA SSD TO 2.5- SATA
LOGITECH WIRELESS COMBO MK520 USB
LACIE RIKIKI 1TB USB 3.0/2.0
KINGSTON 16GB 1600MHZ DDR3 CL10 DIMM (2X8GB) HYPERX BLACK
INTEL CORE I7 4820K 3.7GHZ 10MB S-2011
INTEL 530 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC 20NM BULK
GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP
FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE
CORSAIR CS SERIES 750W GOLD MODULAR PSU - CS750M
ASUS Z87-PRO Z87 S-1150 ATX
ACER G276HLABID 27" WIDE TFT LED BLACK
Endret av xmasterblastrx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi den det er lavere overføringshastighet på ekstern hd enn intern. Feks:

Hvis den eksterne harddisken er koblet til: via USB2.0 vil du se hastigheter rundt 25MB / s opp til 35 MB / s via FW800 vil du se hastigheter rundt 50 MB / s opp til 65MB / s. via USB3.0 vil du se hastigheter rundt 45 MB/s opp til 75 MB/s

 

I tillegg eksterne harddisker er ofte utstyrt med 5400RPM disker for å redusere støy og varme som ytterligere vil redusere alle disse verdiene.

Hvis du ikke skal bruke den til tyngre grafikk (spilling,Photoshop etc) så går det greit. Går ut i fra at ssd skal brukes på windows.

Lenke til kommentar

Siden du ifølge trådtittel skal kjøpe en spill-PC får du lite bruk for hyperthreadingsfunksjonen i 4770K. En 4670K vil gjøre samme nytten, og dette til 800kr mindre. Sett bort fra hyperthreading, 100MHz lavere klokkehastighet og 2Mb cache er de identiske. Ingen av ovennevnte vil ha noen nevneverdig effekt i spill.

 

De sparte kronene kan du legge i en bedre PSU, f.eks Seasonic X-650 eller Corsair AX-760 hvis du tror du en gang i tiden vil putte inn et ekstra skjermkort.

 

Da både CPU og hovedkort er svært overklokkingsvennlige bør du også vurdere en bedre CPU-kjøler enn den medfølgende. Noctua NH-D14 er f.eks en god gammel traver. Et annet alternativ er lukket vannkjøling, selv om driftsikkerhet og til dels støynivå ikke kan måle seg mot en god luftkjøler.

Lenke til kommentar

Siden du ifølge trådtittel skal kjøpe en spill-PC får du lite bruk for hyperthreadingsfunksjonen i 4770K. En 4670K vil gjøre samme nytten, og dette til 800kr mindre. Sett bort fra hyperthreading, 100MHz lavere klokkehastighet og 2Mb cache er de identiske. Ingen av ovennevnte vil ha noen nevneverdig effekt i spill.

 

De sparte kronene kan du legge i en bedre PSU, f.eks Seasonic X-650 eller Corsair AX-760 hvis du tror du en gang i tiden vil putte inn et ekstra skjermkort.

 

Da både CPU og hovedkort er svært overklokkingsvennlige bør du også vurdere en bedre CPU-kjøler enn den medfølgende. Noctua NH-D14 er f.eks en god gammel traver. Et annet alternativ er lukket vannkjøling, selv om driftsikkerhet og til dels støynivå ikke kan måle seg mot en god luftkjøler.

hvis du ikke slenger noctua vifter på en lukket vannkjøling da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...