Gå til innhold

Hvor ofte kan man få nødhjelp av NAV?


screenman

Anbefalte innlegg

Torsdag forrige uke søkte jeg om å få nødhjelp penger hos NAV til mat og drikke.

Neste dag fikk jeg utbetalt 950,-

Nå idag igjen søkte jeg en gang til, da jeg fortsatt ikke har noe penger, og alt jeg har igjen av mat er et stykke brød og litt ost.

 

Noen som vet hvor ofte man kan søke om nødhjelp til mat og drikke?

Vil jeg mest sannsynlig få innvilget denne søknaden denne gangen også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan søke så mange ganger du vil. Når du får innvilget nødhjelp så gjelder vedtaket for en kort tidsbegrenset periode. Skulle du søke på nytt om nødhjelp mens du nettopp har fått innvilget nødhjelp, si en dag tidligere så vil jeg regne med at du får avslag, dette fordi det som oftest er spesifisert i vedtaket at nødhjelp skal brukes til mat og at pengene skal vare gjennom den spesifiserte tidsperioden.

 

Anbefaler at du søker om sosialhjelp, møter opp på NAV for å ha en samtale med gjeldsrådgiver og eventuelt inngår en avtale om vergemål gjennom fylkesmannen eller bankforvaltning gjennom NAV. Nav eller vergen kan hjelpe deg med å inngå en nedbetalingsplan med dine kreditorer eller å supplere opp inntekten din hvis du ligger under norm- dog etter en individuell vurdering.

Når du går på AAP og du søker nødhjelp og NAV mener at du har tilstrekkelig med pengen fra AAP for å klare deg så kan NAV søke om refusjon av nødhjelpen i AAPen din. Men det spørs om de gidd bryet hvis det bare gjelder småpeng. Du kan regne med at neste gang du søker om nødhjelp så får du matkupong, dette fordi du har vist at du ikke klarer å spare pengene til å kjøpe mat gjennom hele perioden. Søker du og får innvilget sosialhjelp får du nok også trolig utbetaling oftere enn 1 gang per måned av samme grunn.

Endret av GodMorgenNorge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...