Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Sitter i en liten knipe her!

Den 11. Desember ringte Intermedia AS meg som telefonselgere ang. min brukte gaming-PC som lå ut på finn.no (Til tross for at jeg hadde huket av for at jeg ikke ønsket kontakt med telefonselgere), og dette var andre gang de ringte meg. Selgeren slo ned prisen og sa at jeg måtte betale ~200kr for at de skulle legge ut en høylyst annonse på nettsiden deres. Hvis produktet ikke ble solgt iløpet av to uker, skulle samme avtale få fortsette. Jeg var i farta, og aksepterte dette ved å sende melding "Salg JA" til et visst nummer.

 

Dagen etterpå, og flere dager, sjekket jeg nettsiden, uten å finne noen hint om PCen min. Datamaskinen min ble veldig snart, og jeg fikk faktura etter at jeg hadde solgt PCen. Jeg lot være å betale, og fikk dermed purring.

 

Idag konfronterte jeg kundeservice med argumentene mine. Annonsen møtte aldri betingelsene i avtalen. !!Og nå skal dere høre: Jeg fikk aldri vite om noen betingelser eller avtaler da jeg gikk med på kjøpet, han sa bare at jeg måtte sende meldingen. Da Kundeservicen mente at jeg hadde visse betingelser, som å betale fordi jeg hadde brukt en service hos dem. I min mening hadde jeg jo ikke det. PCen min lå ikke der. Hun sa den gjorde det, HVIS du søkte på navnet på den spesifikke annonsen. "I call bullshit!" sier jeg bare..! Den ligger ikke som noen type høylyst annonse, og du finner den heller ikke i kategoriene for PC.

 

Hva synes dere om dette? Jeg vil ikke være kjip, men gidder ikke betale 290kr for ingenting.! Hva kan jeg gjøre med dette? Setter stor pris på svar! Takk!

 

Hilsen Håkon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er 100% sikker på at annonsen din ikke ble lagt ut, så bare vent til de sender inkassokrav og meld det omtvistet til inkassobyrået. Da har de bevisbyrde på at de har gjort det som er avtalt for at de rettslig kan inndrive kravet du mener er uberettiget.

Tar du derimot feil vil dette bli mye dyrere for deg, så vær sikker i din sak.

Lenke til kommentar

De har jo lagt ut annonsen, men de møtte aldri betingelsene kundeservicen var så opptatt av at jeg skulle følge. Da jeg sendte "Salg JA", godtok jeg betingelser jeg aldri fikk vite om eller se. Annonsen ble bare funnet hvis man søkte på selve navnet til annonsen min. Den lå ikke under noen av kategoriene, det gjør den fortsatt ikke - og kundeservicen kunne heller ikke finne den. Så den er ikke på noen måte eller i nærheten av "høylyst annonse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...