Gå til innhold

Økonomi og Jus, lurt eller ikke?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det lurere med økonomi og jus? Du har ikke nok juskompetanse til å bruke det til noe som helst nyttig, annet enn at du i en økonomi-rolle har noe lettere for å kommunisere med jurister.

Det finnes stillinger hvor økonomi/juss kombo er et stort fortrinn, men det er et snevert marked.

Vi har en hel avdeling med slike mennesker som har denne bakgrunnen, men vi er Norges største leverandør av Lønn og HRsystemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så med dette kan jeg for øyeblikket konkludere:

 

Økonomi og jus: Mest sansynelig ikke så nyttig, ta heller økonomi og adm.

 

Visst eg tar økonomi og adm. bør eg gå for master siden det ikke er lett å få seg jobb med bare en bachelar grad. Dette er fordi det er utrolig mange som tar økonomi og adm.

 

Jeg kan ta bachelar i revisjon, det vil gjøre det lettere å få jobb, men bør ta master der og.

 

Har jeg forstått riktig da?

 

EDIT: Er det noen som har tatt master i økonomi og adm. og vil fortelle noe om det? Det er vell dette som kalles siviløkonom? Er det utrolig vanskelig?

Endret av superfredrik
Lenke til kommentar

Studiet kan være svært krevende dersom du går for toppkarakterer, men kan samtidig være svært lett dersom du har som mål å bestå. Det er uansett vanskelig å bedømme uten å kjenne deg. Noen seiler gjennom studiet med gode karakterer med minimalt med innsats, mens noen knapt består selv om de sitter på lesesalen hver dag.

 

Etter min mening vil en gjennomsnittlig intelligent person komme seg greit gjennom studiet dersom man gir en innsats.

 

edit: Husk også at en bachelorgrad i revisjon er mye mer spisset enn økad. Du kan ta master i økad (siviliøkonom) med en bachelor i revisjon også, men det er noe mindre muligheter dersom du kun tar bachelorgraden. Dersom du ikke vil bli revisor allikevel.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Studiet kan være svært krevende dersom du går for toppkarakterer, men kan samtidig være svært lett dersom du har som mål å bestå. Det er uansett vanskelig å bedømme uten å kjenne deg. Noen seiler gjennom studiet med gode karakterer med minimalt med innsats, mens noen knapt består selv om de sitter på lesesalen hver dag.

 

Etter min mening vil en gjennomsnittlig intelligent person komme seg greit gjennom studiet dersom man gir en innsats.

 

edit: Husk også at en bachelorgrad i revisjon er mye mer spisset enn økad. Du kan ta master i økad (siviliøkonom) med en bachelor i revisjon også, men det er noe mindre muligheter dersom du kun tar bachelorgraden. Dersom du ikke vil bli revisor allikevel.

 

Jeg ligger ann til en 4,2-4,5 i snitt på 3klasse vgs. Jeg har mest samfunnsfagelige fag, og S1+S2.

Selv mener jeg at jeg leser middels eller lite.

 

Jeg ser for meg at det blir mye lesing, men håper å komme meg gjennom det.

 

Har du master i økonomi og adm?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Studiet kan være svært krevende dersom du går for toppkarakterer, men kan samtidig være svært lett dersom du har som mål å bestå. Det er uansett vanskelig å bedømme uten å kjenne deg. Noen seiler gjennom studiet med gode karakterer med minimalt med innsats, mens noen knapt består selv om de sitter på lesesalen hver dag.

 

Etter min mening vil en gjennomsnittlig intelligent person komme seg greit gjennom studiet dersom man gir en innsats.

 

edit: Husk også at en bachelorgrad i revisjon er mye mer spisset enn økad. Du kan ta master i økad (siviliøkonom) med en bachelor i revisjon også, men det er noe mindre muligheter dersom du kun tar bachelorgraden. Dersom du ikke vil bli revisor allikevel.

 

Jeg ligger ann til en 4,2-4,5 i snitt på 3klasse vgs. Jeg har mest samfunnsfagelige fag, og S1+S2.

Selv mener jeg at jeg leser middels eller lite.

 

Jeg ser for meg at det blir mye lesing, men håper å komme meg gjennom det.

-

 

 

Heisann.

 

Jeg går 3. året på en Bachelor i øk.adm og skal over på Master fra høsten av. Jeg gikk ut av videregående med ca 4,5 i snitt for mange år siden, var 25 da jeg begynte å studere.

 

Jeg har jobbet generelt sett ganske lite syns jeg, men går ut av Bachelor med et snitt på rundt 4.1-4.3, hvor A er 5, B 4 osv. Jeg går forøvrig på Handelshøyskolen i Trondheim.

 

Du klarer deg gjennom studiet uten å jobbe deg ihjel. Det viktigste er å finne gode måter som fungerer for deg når det gjelder lesing, og å finne deg studievenner som trekker deg opp faglig fremfor ned,

 

Anbefaler studiet!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...