Gå til innhold

[Løst] Svart skjerm under oppstart av Ubuntu 12.04


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken 12.04-versjon forsøkte du? Er klar over at spørsmålet er litt rart, men du har forskjellige punktversjoner type 12.04.2 og 12.04.3 som bruker forskjellige kjerner og grafikkstack.

 

Prøv deg frem med forskjellige versjoner, det kan hende du har forsøkt med en for gammel kjerne, eller at det tvert imot er en bug i nyere kjerne som gir deg problemer. Opplevde dette selv med maskinen til en jeg bor med senest i forrige uke der 3.11 ikke var kompatibel. 3.8 var god match :)

Lenke til kommentar

Ville ventet til den nye Ubuntu LTS kommer hvis du absolutt skal ha en LTS-release (april 14), og kjørt 13.10 i mellomtiden. Kan tyde på at ikke all hardware er støttet med den linux-versjonen Ubuntu 12.04 har out of the box.

Prøvde å installere Ubuntu 13.10. Det gikk helt fint å boote, men det dukker opp feilmelding når jeg skal kjøre i gang installasjon av Ubuntu.

 

57621.jpg

 

 

Hvilken 12.04-versjon forsøkte du? Er klar over at spørsmålet er litt rart, men du har forskjellige punktversjoner type 12.04.2 og 12.04.3 som bruker forskjellige kjerner og grafikkstack.

 

Prøv deg frem med forskjellige versjoner, det kan hende du har forsøkt med en for gammel kjerne, eller at det tvert imot er en bug i nyere kjerne som gir deg problemer. Opplevde dette selv med maskinen til en jeg bor med senest i forrige uke der 3.11 ikke var kompatibel. 3.8 var god match :)

 

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvordan ser jeg hvilken 12.04-versjon som blir brukt? Og hvor finner jeg disse forskjellige versjonene av Ubuntu? Finner bare 12.04 LTS og 13.10 på nettsiden til Ubuntu.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Prøvde å installere Ubuntu 13.10. Det gikk helt fint å boote, men det dukker opp feilmelding når jeg skal kjøre i gang installasjon av Ubuntu.

 

57621.jpg

 

 

 

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hvordan ser jeg hvilken 12.04-versjon som blir brukt? Og hvor finner jeg disse forskjellige versjonene av Ubuntu? Finner bare 12.04 LTS og 13.10 på nettsiden til Ubuntu.

Så du får bootet fint inn i live-cd'en? Forklar gjerne litt nærmere hva som skjer hvis du prøver å kjøre installereren fra live-cd'en.

Lenke til kommentar

Prøvde å installere Ubuntu 13.10. Det gikk helt fint å boote, men det dukker opp feilmelding når jeg skal kjøre i gang installasjon av Ubuntu.

Kan se ut som at det er nouveau (den åpne nvidia-driveren) som krasjer eller forårsaker krasj. Så tilsynelatende er da problemet ditt relatert til skjermkortet på en eller annen måte, siden du også fikk "sort skjerm" med 12.04 ?
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...