Gå til innhold

Radeon 9600 Pro fungerer ikke, trenger hjelp!!


thomafo

Anbefalte innlegg

Viser til tidligere post, "Radeon 9600 Pro + DirectX 9.0b = trøbbel?".

Jeg har fremdeles problemet med at spill i fullskjerm vises bare som striper som flyr over skjermen. Håper virkelig at noen av dere kan hjelpe.

 

Oppsettet mitt er helt nytt, og jeg kjenner ikke til noen kompatibilitetsproblemer mellom følgende komponenter:

 

ASAS A7N8X DELUXE Rev 2.0

Sapphire Radeon 9600 Pro

AMD XP2500+

TwinMOS DDR400 512 MB

Hansol H950 19'' LCD

Win XP SP1

++

 

Ingen av komponentene er overklokket.

 

Jeg har gjort mye research på nettet, og følgende er blitt forsøkt:

 

1)Innstallerte Nvidia NForce-driverne, Catalyst 3.7 og DirectX 9.0b (i den rekkefølgen). Fikk da disse problemene, og feilet også på fullskjerm DirectDraw og DirectX 7 og 8 i dxdiag

 

2)Etter tips på forumet var jeg inne i bios og disablet AGP Fast Write. Var også inne i ATI Control Panel/Smart-Gart og skrudde ned til 4x AGP, Slo av FastWrite. Dette hjalp heller ikke.

 

3)Prøvde å finne en profil for Hansol-skjermen, dette klarte jeg ikke å finne. (Noen som har sett en driver/profile for Hansol H950?) Bruker nå plug and play. Kanskje kan dette være en kilde til trøbbel, hvis spill insisterer på f.eks å starte i høyere oppløsning enn 1280*1024?

 

4)Reinnstallerte til slutt Windows XP, og fikk da igjen DirectX 8.1. Innstallerte Catalyst 3.6, men problemet er akkurat det samme.

 

Jeg er desperat etter hjelp nå, og håper noen her kan komme med gode forslag. Hvis jeg ikke får fikset dette snart må jeg vel levere inn grafikk-kortet og få et Nvidia-kort, lite vits i fancy hardware når det ikke fungerer :cry:

 

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg vet er det mange som har hatt og har problemer med ATi skjermkort i kombinasjon med ASUS hovedkort, dette gjelder spesielt ASUS A7N8X. Prøv f.eks. å teste skjermkortet i en annen pc (hos en du kjenner eller lignende.. dersom du har en pc til, kan du jo teste skjermkortet i den). Hvis ikke dette fungerer har du fremdeles garanti på skjermkortet, du kan da sende kortet tilbake til butikken du kjøpte det i fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...