Gå til innhold

– Hvordan unngår jeg å bli spanet på internett? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg laste ned filer fra feks Piratebay uten å måtte være redd for at det blir registrert og overvåka?

 

Det finnes forskjellige grader av sikkerhet og anonymitet.

Alt fra bruke en enkel proxy, til å gå gjennom "programmer" som TOR eller I2p.

Skal en skjule torrenttraffikk ville jeg personlig valgt en VPN løsning siden den skjuler hvor du er, hvem du er, og all trafikken blir kryptert mellom deg og VPN serveren.

Skal du skjule alle sporene dine for politiet, er TOR eller I2p og lignende bedre, men helt trygg kan du aldri bli, og du må ta mye større forrhåndsregler og kan gi en falsk trygghetsfølelse om du ikke vet hva du driver med.

Skal du skjule deg for Amerikanske, Russiske og Kinesiske myndigheters organer, så slår du av PCen, legger fra deg mobilen, og flytter på en hytte langt av sted fra sivilisasjonen.

 

Det aller enkleste, er å holde seg lovlydig, bruke de lovlige alternativene som wimp\ spotify og Netflix.Og når det blir Valg, så bruker du stemmeretten din til å si nei til overvåkning om du føler det er viktig.

 

TL:DR

VPN for torrenter

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hvem er det som burde være redd for å bli spanet? :p

 

Det handler ikke om å være redd for å bli spanet på, siden jeg ser det som serdeles usansynlig at noen gidder bruke ressurser på meg. Det er mer en prinsippsak for meg, og derfor krypterer jeg all data som forlater routeren min med VPN. Hva jeg driver med på internett, uavhengig av lovlighet, er en privatsak helt til jeg gjør et valg om å pulisere noe i offentligheten (som jeg gjør nå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...