Gå til innhold

Ny gaming pc, budsjett 10-13k ink skjerm (må være ferdigbygget)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som emnetittel sier så ønsker jeg å bestille meg en ny gaming pc til rundt 10k-13k inkludert en bra skjerm, kan gå litt høyere om det er behov. Maks 15k. (ønsker meg ikke dell, hp osv)

 

Blir i hovedsak å spille fps spill og disse ønsker jeg å kunne kjøre i høy oppløsning.

 

Har vært lenge ute av HW gamet så har 0 peiling. Ønsker derfor en ferdigbygget maskin, så det bare er plug and play. (Vil ha garantitid)

 

Må være med nyeste Windows, maskinen skal ikke overklokkes eller noe slikt. Trenger heller ikke være oppgraderingsmuligheter på maskinen fordi den blir slik til jeg kjøper ny igjen.

 

Ser de har mange ferdigbygget maskiner på komplett men har ikke aning hvilken jeg skal gå for, får å få mest for pengene :)

 

Finnes det noen sider som bygger maskin for deg med akkurat de komponentene man vil ha?

 

Kan jo ellers nevne at jeg ønsker meg en stille maskin (om dette er mulig på en gaming pc, ikke vannavkjøing), med ett stilig kabinett (https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-define-r4-166103)

Endret av tobey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Etter å ha lest litt i forumet har jeg prøvd å sette sammen ett forslag. Hva tenker dere om den?

 

 

 

Komplett Winter Gamer

 

nVIDIA's Pirates-Heroes-Spies (Voucher)
nVIDIA's Batman Arkham Origins (Voucher)
Støtsikker PC-eske
Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM
Seagate Barracuda® 2TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
MS ROYALTY Windows 8.1 Pro Nordic
MS COA Win 8.1 Pro Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

 

Føler at forslaget til High Voltage ble litt dyrt når jeg gjorde endringene som dere sa, med tanke på at jeg ville ha en bra skjerm til under 15k totalt.

 

Hvorfor er det sånn at når jeg endrer en vare i pc-byggern koster den feks +350,- ekstra, men prisforskjellen når jeg går inn på varen bare er 150,- kanskje?

 

Hvordan er orginalvifta på den cpu'en jeg har valgt? Bråker den mye?

 

Føler jeg er usikker på om jeg burde ha en annen type ram og skjermkort?

Lenke til kommentar

Du kan beholde denne skjermen litt til også kan du bytte den ut når du føler at den ikke fungerer som den skal lenger, eller når det ikke fungerer på den måten du vil at den skal fungere. Også er det jo litt forskjell fra folk til folk. Jeg er avhengig av en pen skjerm, men når det gjelder kvaliteten på den så er jeg fornøyd om den er god nok kan man si. Så god at jeg ser det som er på skjermen.

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet fram til denne maskinen etter endel research på forumet;

 

Fractal Design Define R4 Black Pearl
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB PhysX "Twin Frozr IV"
Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
Seagate Barracuda® 2TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Asus 24" LED VG248QE
MS ROYALTY Windows 8.1 Pro Nordic

 

Har kun 2 spm før jeg tenkte å bestille til neste uke:

 

Burde jeg invistere noen ekstra høvdinger i ett gtx 780 (3gb) skjermkort? Eller holder gtx 770 (2gb) til å kjøre bf 4 på max? Var en kompis som sa at 2gb på skjermkortet ble for lite, så da ble jeg usikker. Hadde egentlig bestemt meg å gå for gtx 770.

 

Og burde jeg gå får 16gb ram eller holder det med 8gb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...