Gå til innhold

Ny model eller lik mobil dersom butikk gir ny pga skade?


Anbefalte innlegg

Mobilen min er ødelagt og det er snakk om at eg får ny mobil fra leverandør. Men det eg lurer på er om det er mulig at eg får en ny mobil av eit anna merke/modell i staden for en lik mobil og at eg betaler dei ekstra kronene viss den mobilen eg har lyst på koster mer.

Endret av Vegard k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiler er blitt så personlige at det er mest en smaksak, og noe du må vurdere selv.

 

Når det kommer til Apple vs Samsung er det best å gå etter det du er mest trygg på og liker best. For de er så jevne på de fleste spesifikasjoner at jeg hadde blitt imponert om du merket forskjell etter å ha testet de 2 nyeste toppmodellene.

 

Så liker du Android systemet bedre enn Apple, go head. Og omvendt.

 

Sony er også et bra valg, De har tynne, greie og litt robuste mobiler. De aller fleste fra de har ip67, som gjør at de tåler en del støt,fukt slag og lignende. Noe som kan være et lite minus er at de mobilene er litt større enn de andre, eller akkurat på grensa. Men alt i alt, veldig gode telefoner.

 

Whatever choice, ikke velg windows-phone. Ja jeg støtter Windows (egentlig). Har ikke hatt den type tlf selv. Men kunder som kommer innom oss har så mange problemer med de, og det virker som noe herk rett og slett.

 

Nyeste fra HTC kan jo også være noe, om man liker HTC hvertfall. Men det er kun om du er HTC fan, Jeg støtter Samsung uansett.

 

Vet ikke om du ble noe klokere jeg, men kunne hvertfall komme med litt mer info.

Lenke til kommentar

Mobiler er blitt så personlige at det er mest en smaksak, og noe du må vurdere selv.

 

Når det kommer til Apple vs Samsung er det best å gå etter det du er mest trygg på og liker best. For de er så jevne på de fleste spesifikasjoner at jeg hadde blitt imponert om du merket forskjell etter å ha testet de 2 nyeste toppmodellene.

 

Så liker du Android systemet bedre enn Apple, go head. Og omvendt.

 

Sony er også et bra valg, De har tynne, greie og litt robuste mobiler. De aller fleste fra de har ip67, som gjør at de tåler en del støt,fukt slag og lignende. Noe som kan være et lite minus er at de mobilene er litt større enn de andre, eller akkurat på grensa. Men alt i alt, veldig gode telefoner.

 

Whatever choice, ikke velg windows-phone. Ja jeg støtter Windows (egentlig). Har ikke hatt den type tlf selv. Men kunder som kommer innom oss har så mange problemer med de, og det virker som noe herk rett og slett.

 

Nyeste fra HTC kan jo også være noe, om man liker HTC hvertfall. Men det er kun om du er HTC fan, Jeg støtter Samsung uansett.

 

Vet ikke om du ble noe klokere jeg, men kunne hvertfall komme med litt mer info.

Du svarte mer på headingen enn akkurat hva han spurte etter i innlegget. Mulig dette ble redigert i ettertid

Vegard: Vil anbefale deg å høre med dem som evt. skal gi deg nytt produkt, evt butikken som erstatter denne? Butikker kan ha ulik praksis i slike tilfeller, men ofte kan du legge til penger å få velge annet produkt. Er det forsikringsskade, eller garanti?

Lenke til kommentar

Takk for svar

Du svarte mer på headingen enn akkurat hva han spurte etter i innlegget. Mulig dette ble redigert i ettertid

 

Vegard: Vil anbefale deg å høre med dem som evt. skal gi deg nytt produkt, evt butikken som erstatter denne? Butikker kan ha ulik praksis i slike tilfeller, men ofte kan du legge til penger å få velge annet produkt. Er det forsikringsskade, eller garanti?

 

Forsikringsselskap ba oss sende den inn til leverandør for å få bekreftet om det er forsikringssak eller om butikk gir ny siden det berre er 4 måneder siden eg kjøpte den
Lenke til kommentar

Sony er også et bra valg, De har tynne, greie og litt robuste mobiler. De aller fleste fra de har ip67, som gjør at de tåler en del støt,fukt slag og lignende.

OBS: IP67 har ikke noe som helst med støt og slag å gjøre. IP67 indikterer kun hvor rustet enheten er mot vann og støv. Så om du har solgt en Sony IP67 telefon med løfte om at den tåler støt og slag, så har du bæsjet på leggen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OBS: IP67 har ikke noe som helst med støt og slag å gjøre. IP67 indikterer kun hvor rustet enheten er mot vann og støv. Så om du har solgt en Sony IP67 telefon med løfte om at den tåler støt og slag, så har du bæsjet på leggen!

Det var på en måte det jeg mente, bare at jeg formulerte det litt feil. Fordi Sonytlf og de andre med IP67 tåler jo en del mer enn andre touch-telefoner. Men har ikke solgt noe og sagt at det er akkurat IP67 som gjør det.

 

EDIT: Men sjefen min tror det er sånn :p

Endret av RedDevilTramp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...