Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus G10 kan ikke koble på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk idag min Asus G10, og etter mye kav og googling, fikk jeg endelig maskinen til å kjøre med ren Windows 7. Problemet er at etter at jeg installerte windows 7, så vil ikke PCen finne trådløse nettverk selvom antennen er i, og drivere fra supportsiden til Asus er installert. I device manager så vises "Network Controller" med gul sirkel med utropstegn, og på properties står det at det mangler driver. What to do? (Vedlagt bilder av antennen)

post-286311-0-89019900-1389038351_thumb.jpg

post-286311-0-74982200-1389038353_thumb.jpg

Endret av Martomeister
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har gult merke på kontrolleren i DM, så er ikke driveren installert...

Last ned HER, unzip og installer...

EDIT: Hvis du ikke har gjort det også, så last ned og installer chipset drivere først...

Endret av _Christian_N
Skrevet

Prøv å installer driverne manuelt.... Klikk på oppdater drivere i DM og velg manuell.. Finn den unzippede mappa med drivere og se om det hjelper..

Noen (feil)meldinger som kommer?

Skrevet

Prøvd den og ja. Prøvde alle fra supportsiden som tidligere nevnt, til ingen lykke. Angående kortet, så er PCen utav esken idag, så kortet må være originalt ja.

Skrevet

Nei, da er det ikke lett å få gjort så mye mer fra denne enden.... Sjekket at kortet står skikkelig i sporet sitt? Fjernet/avinstallert kortet fra maskinen og rebootet??

Skrevet

Wifi klarte å fange opp nettverkene i de få øyeblikkene jeg skulle se om jeg kunne holde ut med Win8. Prøvde å avinstallere etterfulgt av reboot nå, det ser likt ut. Jeg kan nok ikke fysisk sjekke kortet uten å bryte garantien.

Skrevet

Du kan nok fint åpne den opp og kjenne på kortet uten at garantien ryker..

Har du sjekket i BIOS om det er noe der? Aktivering av kortet eller lignende?

Skrevet

Godt jobbet martomeister. Det er nesten alltid drivere som er problemet, og det er ikke alltid så enkelt å finne noen som funker bra. Min erfaring er at man skal finne ut hvilket chipset som benyttes i trådløskortet og gå rett på chipsetprodusent for beste driver.

Av en eller annen grunn, så klarer de som setter sammen trådløskortene ofte å fucke opp driverne selv...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...