Gå til innhold

Tilbakestille windows 8 med win8 pro dvd


Anbefalte innlegg

Hei, der

 

Jeg har en acer aspire e1-571 og har fått følgendes feil melding: 0xc0000185 når jeg starter opp pc-en. Jeg kommer meg som så ikke inn på skrivebordet i det heile tatt.

 

Etter det jeg har googlet meg frem til er at feilen har noe med dvd rommet å gjøre, noe dårlig "conection".

 

Men.. har en windows 8 pro dvd, men det er windows 8 (uten pro), vil den fungere å tilbakestille pc-en ? Eller må jeg har "vanlig" windows 8 dvd ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha vanlig (core) versjon av Windows 8 om du skal ha noe håp om å få aktivert igjen. Pro versjonen funker selvsagt ikke med nøkkelen du enten har til "core" versjonen eller nøkkelen som ligger i BIOS som fulgte med pcen da den kom med windows 8 ferdig installert.

 

Så har du ikke en Pro nøkkel liggende, så er du ute å kjører. :D

Lenke til kommentar

Du må ha vanlig (core) versjon av Windows 8 om du skal ha noe håp om å få aktivert igjen. Pro versjonen funker selvsagt ikke med nøkkelen du enten har til "core" versjonen eller nøkkelen som ligger i BIOS som fulgte med pcen da den kom med windows 8 ferdig installert.

 

Så har du ikke en Pro nøkkel liggende, så er du ute å kjører. :D

 

 

Hei, myhken og takk for svar :)

 

Men har serialen/nøkkelen noe å si då ? (den 25 siffrede serialen).. eller mener du nøkkelen i selve bios (hvordan den er bygd opp). Sry for domme spm, men jeg er ikke så helt inne akkurat dette x)

 

Forresten, jeg fikk ikke noe dvd med pc-en min angående dvd/cd for recovery. Det ligger jo(etter det jeg har skjønt) som så i windows 8-eren.

 

Hadde det gått an å evt låne en vanlig windows 8 dvd hos en man kjenner for å tilbakestille? som då: 64 bit med norsk..

Endret av Logitex
Lenke til kommentar

 

Hadde det gått an å evt låne en vanlig windows 8 dvd hos en man kjenner for å tilbakestille? som då: 64 bit med norsk..

 

Hadde funket supert. Men virkelig ikke mange som sitter på Windows 8 core DVD plater. De fleste får jo kun en recovery partiosjon og muligheten til å brenne den ut på DVD, men det er jo ikke å anbefale å bruke på din pc.

 

 

Men har serialen/nøkkelen noe å si då ?

 

Den har alt å si. Uten en gyldig nøkkel får du ikke aktivert (og heller ikke installert Windows 8, om DVD/.iso filen ikke er modifisert før installasjonen).

Uten en aktivert Windows 8, går det bare ca 4 timer før du får opp et nokså irriterende vannmerke på pcen. Etter noen dager begynner pcen og slå seg av hver 2.time.

Nokså kjipt for å si det slik.

 

Så ja, nøkkelen har alt å si, og den funker bare på den versjonen den tilhører, altså enten Pro eller "core" versjonen.

Lenke til kommentar

 

Hadde funket supert. Men virkelig ikke mange som sitter på Windows 8 core DVD plater. De fleste får jo kun en recovery partiosjon og muligheten til å brenne den ut på DVD, men det er jo ikke å anbefale å bruke på din pc.

 

 

Den har alt å si. Uten en gyldig nøkkel får du ikke aktivert (og heller ikke installert Windows 8, om DVD/.iso filen ikke er modifisert før installasjonen).

Uten en aktivert Windows 8, går det bare ca 4 timer før du får opp et nokså irriterende vannmerke på pcen. Etter noen dager begynner pcen og slå seg av hver 2.time.

Nokså kjipt for å si det slik.

 

Så ja, nøkkelen har alt å si, og den funker bare på den versjonen den tilhører, altså enten Pro eller "core" versjonen.

 

 

Hmm, men.. pc-en er jo aktivert, er bare at jeg trenger å bruke windows 8 sin reperasjon til å tilbake stille pc-en (fjerna alt of slikt med den funksjonen som w8 har).. som då ligger på en sånn vanlig w8 dvd som jeg trenger. Eller går det på et vis å finne fram til dette reperasjonsverktøyet selv om man ikke kommer inn i windows/på skrivebordet ?

Lenke til kommentar

Men, jeg har ikke nøkkelen til maskinen som jeg kan skrive inn :/. Som myhken sa lenger oppe, så må man ha serialen til maskinen. For viss jeg bruker for eksempel min nøkkel (fra en annen makin jeg har), så blir vel den lagt på cd/dvd-en/iso-en og når jeg bruker den då til å bruke reperasjonsverktøyet på windows 8 dvd-en, vil den då ikkje legge inn denne nøkkelen da ? Eller vil den nøkkelen som er allerede aktivert på den pc-en som jeg skal fikse, fortsatt ligge inne når jeg bruker så reperasjonsverktøyet ? (Fjern alt.... alternativet som jeg har prøvd før, men då med win 8 pro dvd-en som jeg har)

Lenke til kommentar

Jeg tror at du ikke du kommer in i bios.

 

Slå av og tast F2 mange ganger rett etter du slår på igjen.

 

Jeg laster i mellomtiden brukermanual for pc-en din og vil prøve å hjelpe deg ut fra det.

 

Hvis i mellomtiden kommer du in i bios, ser litt rund i den slik at blir kjent.

 

Takker for det :)

 

For å si det slik: Jeg spammer F2 med en gang jeg slår den på, og kommer faktisk inn i biosen.. men det er ikke så mye der inne :p. Finner ikke en gang D2D (recovery). Kan deaktivere UEFI biosen og aktivere lagecy. Men da vil ikke pc-en gjennskjenne hadd-en. Jeg bootet opp med windows 8 pro dvd-en min i lagecy og nett prøvde å se om jeg kunne installere det. Men da kom det opp melding om at jeg ikke kunne installere på partition 4 (som då er C disken/der tingene/program og slikt er installert på). Pga at det er gpt filsystem stod det. No vet ikke jeg om dette er så relevant til mitt problem då x).

Lenke til kommentar

Det er fint at du har valgt legasy bios. Tast f10 for å lagre og exit.

 

Vi skal prøve å resete til fabrikk instillinger, siden windows klarer ikke å reparere. Ukjent hva feilmeldning 0x00000185 virkelig sikter til. Jeg skal lese videre, men i mellomtiden jeg ønsker at du starter fra den windows 8 dvd du har, men isted å velge installering du skal taste skift+f10. Normalt skal CMD åpne. Prøve det før vi går videre.

Lenke til kommentar

Det jeg ønsket å få han å gjøre… etter hvert.. var å kopiere alt i den recovery partition til eksternt media, siden han ikke har brent recovery DVD.
Og for å få adgang til recovery partition trenger man å bruke CMD, for å forandre system ID og gpt attributes. Det er forandringer akkurat i det fra det vi viste i win 7.

Lenke til kommentar

Du trenger noe annet for å kopiere heile recovery partition. Usb hd. Har du det?

Allikevel om du ikke har usb HD, vi kan prøve å lage en bootable usb minnpenn som lan brukes å starte fra den recovery sak.

Men først:

 

utføre følgende commando, du skal taste enter på hver og ein ev dem.

 

diskpart

select disk 0

list partition

 

etter "list partiton" vil du se alle partitioner på disk. Kan du si meg hva du ser, eventuelt bilde.

Lenke til kommentar

Du trenger noe annet for å kopiere heile recovery partition. Usb hd. Har du det?

Allikevel om du ikke har usb HD, vi kan prøve å lage en bootable usb minnpenn som lan brukes å starte fra den recovery sak.

Men først:

 

utføre følgende commando, du skal taste enter på hver og ein ev dem.

 

diskpart

select disk 0

list partition

 

etter "list partiton" vil du se alle partitioner på disk. Kan du si meg hva du ser, eventuelt bilde.

 

Ja, jeg har en USB HD/ekstern, men har så mye inne på den at jeg gidder ikke å kopiere aalt vekk fra den, heh.. men har en 32 gb minnepenn jeg kan evt bruke :)

 

Fikk dette frem etter å ha fulgt de comandoene som du skrev jeg skulle skrive inn:

 

 

post-198133-0-27629100-1389023585_thumb.jpg

Endret av Logitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...