Gå til innhold

Ny tv - prisklasse 7000-ish størrelse > 46 tommer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter ny tv.

 

Jeg har følgende krav:

  • Tven må være minst 46 tommer gjerne opp mot 55
  • Pris: ca 7000
  • Minimum 2 hdmi
  • Composite inngang for bruk av gamle konsoller. Kan alternativt bruke en converter for å få de til hdmi.

Trenger man egentlig smart-tv når man uansett skal koble en pc (typ raspberry pi e.l) som kilde. Det eneste jeg kunne tenke meg av funksjoner på smart-tv er muligheten til å fjernstyre, men det kan jeg få til ved hjelp av en ir-sender og LIRC programvare som jeg uansett må ha for å kontrollere andre enheter i tv-benken (reciever etc.)

 

Derfor ønsker jeg gjerne forslag på tver. Både smarte og "dumme".

 

Hvis noen har peiling på mulighetene for å kontrollere tven via f-eks et http api tas dette gjerne i mot da jeg bygger mitt eget fjernstyringssystem for det meste i leiligheten.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Trenger man egentlig smart-tv når man uansett skal koble en pc (typ raspberry pi e.l) som kilde.

 

Nei.

 

99% av Smart TV greiene er bare nyttig når du ikke har PC tilkoblet, i den grad en kan kalle det for nyttig noensinne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt denne i en knapp uke nå, sålangt veldig fornøyd.

Det er verdt å vite at denne har en nettverksinngang men den kan ikke brukes til noe fornuftig. Svaret jeg fikk fra LG support var at denne var til bruk for deres teknikere ved feil på tven.

 

Bildet er helt greit og langt over det jeg hadde forventet på en tv i denne prisklassen.

 

Funka forøvrig helt fint ut av boksen med min logitech smart remote

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...