Gå til innhold

Ødelagt skjerm Note 2


Anbefalte innlegg

Fikk idag et problem med min Samsung Note 2. Mistet i bakken, så nå fungerer ikke skjermen lengre. Virker ellers som at telefonen fungerer, slår den på, det blir "velkomstlyd" og det vibrer slik det gjorde før skjermen gikk i stykker.

 

Jeg innser at jeg nok må kjøpe ny, og da blir det nok en Note 3. (Hell i uhell?) Men, er det noen mulighet for å koble til telefonen, så jeg får mulighet til å hente ut innhold?

Hva om jeg skaffer meg en slik hdmi-adapter, kan jeg da koble til telefonen til tven, for å bruke tven som skjerm til telefonen, vil det fungere?

Andre forslag til hvordan jeg kan få tilgang? Vil ikke sende inn telefonen for å vurdere hva som kan gjøres, uten å slette innhold og nullstill telefonen.

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk smart USB og før over alt til en datamaskin. Mobilen skal dukke opp som en egen disk under "min datamaskin" i windows. Deretter så kopierer du filer og fører det over på en eller annen mappe. Når du har fatt deg en ny telefon så kan du bare ta å koble den opp imot pcen også overfører du til mappene i android, men husk å før det over på rett mappe. F eks at du fører bilder over på CDIM mappen. Ligger to mapper inne i en mappe som heter CDIM også og da legger du bildene på mappen som heter camera :)

 

Lykke til, og håper at du greier dette! :)

Lenke til kommentar

Noen som har testet slik MHL-adapter for å koble til hmdi?

*

Om det bare er bilde som er borte, men den registrer berøring på skjermen, så burde det fungere det ja. Men skal ikke si 100% sikkert da det kan være enkelte funksjoner som kanskje må være slått på. :hmm:

 

Jeg gjorde det der på en S2 en gang i tiden, men har vært litt endringer fra S3/4 og Note 2/3.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...