Gå til innhold

flere kabinett vifter..høyere cpu temp?


Anbefalte innlegg

installerte 2 nye kabinett vifter i dag...fra thermaltlake..80x80..

begge står i sidenveggen for å kjøle hardiskene... de er bare kobla til strøm ikke hovedkort eller noe styring...

 

etter å ha spillt battlefield i ca 1 min.. begynnte det å komme noen pipe lyder fra hardwaren....og det kom opp en melding i windows om at cpu tempen var over maks.. har aldri hørt noe om dette før... har en 2.6ghz pentium 800fsb.. ikke noe overklokking og boxed vifte på den...

i følge silent tek programmet som fulgte med hovedkortet var tempen på cpu noe og 30 grader og kabinettet ca det samme kernal temp ligger på nesten 70....

 

hva i allverden er dette for noe?..

 

*Edit* fikk gjennomført 2 min med 3dmark før den begynnte å pipe igjen... cpu temp lå da og hoppa mellom 33 og 43... og etter jeg da stoppa testen p.g.a pipinga stabiliserte den seg på 36... alle temp er da seff på cpuen.

 

skjønner ikke en dritt. spilte ca 1 time star wars galaxies for noen timer siden uten at den sa noe som helst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Min CPU ligger på idle mellom 35-37 grader og MB på 31. Full load går den opp til 48-50 grader.

 

Så dine tall ser normal ut.

 

Du bruker sikker en tempmåler, den kan du sikker justere grensene for når den skal pipe. Hos meg så er den innstilt på ca 70 grader. Hva står din innstilling på?

 

Når du montere kabinett vifter så skal de blåse inn fremme og ut bak.

 

På mitt H600B har jeg fjernet kittret som dekker viftene. Her fikk jeg vesentlig bedre luftsirkulasjon og ikke minst vesentlig mindre støy.

 

Jeg kan vise deg bildene dersom du sender meg en PM. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...