Gå til innhold

Altibox wifi går tregt. Virker ikke å repeate med EA-N66.


Anbefalte innlegg

Jeg bor i en leilighet som er en del av et hus, hvor utleiere har Altibox. Men problemet er at wifi-en er kjempetreg hos meg, og jeg føler at det egentlig er mye potensiale jeg ikke får dratt nytte av.

 

Jeg har nå kjøpt meg en EA-N66 og satte den opp som repeater, men dette hjalp til min skuffelse nesten ingenting. Ingen merkbare forandringer i hastigheten, selv om "strekene" på wifien nå viser 5 fulle streker i motsetning til tidligere 2.

 

Jeg har tatt et par tester på Speedtest.net og fått disse resultatene;

 

Test 1: PING: 9 DOWNLOAD: 9.75 Mbps UPLOAD: 7.74 Mbps

 

Test 2: PING: 8 DOWNLOAD: 9.76 UPLOAD: 8.25

 

Test 3: PING: 8 DOWNLOAD: 7.69 UPLOAD: 8.05

 

Varierer litt som man ser.

Jeg har ikke brukt kabel. Det har jeg heller ikke mulighet til siden ruteren er plassert hos utleier.

 

Litt ergelig å se at mine resultater tydeligvis ligger ganske godt under gjennomsnittet.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre hastigheten? Håper jo da jeg kan få dratt noe nytte ut av EA-N66-en.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ingenting om hvilken hastighet det er på abonnementet til huseieren, om de bruker hjemmesentralen eller en egen router, og ikke noe om konfig i HS/router... Kan ikke gi deg svar på noe før du gir relevant informasjon...

 

Skjønner.

Jeg har dessverre ikke tilgang til den informasjonen siden alt er inne hos utleier.

Men har funnet ut at ASUS-en forbedrer signalstyrken, men forverrer hastigheten, så jeg vet ikke om jeg har noe bruk for den. :hmm:

 

Tror ikke det er noen løsning for å oppnå raskere hastighet når jeg ikke har tilgang til noe kabeluttak(?)

Lenke til kommentar

Det aller beste hadde vært om du skaffet deg en Asus router og fikk dratt en kabel fra routeren til huseieren til din.. Da kan du sette opp din router som aksesspunkt, og da oppnå full hastighet...

 

Så lenge du bruker EA'n i repeater mode, så halverer du samtidig hastigheten... Bruk den som vanlig "trådløskort", så vil nok hastigheten din bortimot dobles i forhold til hva du har nå.. Med forbehold om signalstyrke/kvalitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...