Gå til innhold

Gamingdata oppgradering! (Med tøfft utseende inni og utenpå)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heia, jeg tenkte å oppgradere datamaskina litt! Akkurat nå har jeg 12GB DDR3 1033mhz eller noe sånnt fjas + intel xeon w3530 og et stuggt stort 1366 hovedkort.

Tenkte å oppgradere både utseende og kraften til maskinen! Her er en liste over maskinvaren som jeg tenkte å handle.

jupo.png

Og disse rambrikkene: Titta her!

Hva syntes dere? Blir detta tøfft? Er det bra kombinasjon? Noe jeg burde endre på?

PS: Skjermkort har jeg.

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vell, jeg kan jo starte med å si at du har glemt det viktigste i et gaming rig, nemlig skjermkort (GPU) ;)

Glemt? Er en oppgradering.. burde kanskje nevnt at jeg har allerede skjermkortet:P

Skrevet

Glemt? Er en oppgradering.. burde kanskje nevnt at jeg har allerede skjermkortet:P

Haha daså, hva skjermkort har du da? Jeg vet heller ikke om det er vits å bruke fult så mye på PSU og HK, men er det top notch deler du skal ha, så er det jo ditt valg :)

Skrevet (endret)

Haha daså, hva skjermkort har du da? Jeg vet heller ikke om det er vits å bruke fult så mye på PSU og HK, men er det top notch deler du skal ha, så er det jo ditt valg :)

HK er egentlig bare en smaksak.. jeg elsker Asus sine kort, og det passa perfekt inn med mitt rødt/sort tema.

Skjermkortene jeg har er EVGA GTX 660 Superclocked x2 i SLi

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Skrevet

HK er egentlig bare en smaksak.. jeg elsker Asus sine kort, og det passa perfekt inn med mitt rødt/sort tema.

Skjermkortene jeg har er EVGA GTX 660 Superclocked x2 i SLi

Haha ja da snakker vi! :) Men det jeg ikke helt skjønner, er pengene du bruker på å få det fett inni, men så skal du ha et lukket kabinett uten vindu eller noe, det blir jo litt sløs, eller har du gjerne en løsning til det :)?

Skrevet

Haha ja da snakker vi! :) Men det jeg ikke helt skjønner, er pengene du bruker på å få det fett inni, men så skal du ha et lukket kabinett uten vindu eller noe, det blir jo litt sløs, eller har du gjerne en løsning til det :)?

Kabinettet jeg har valgt har sotet sidevindu:)?

Skrevet

Kabinettet jeg har valgt har sotet sidevindu:)?

Tenkte feil :wallbash: Ville jo sagt det så rimelig bra ut :) Det lille sisste pirket jeg har, er vell at de blåe viftene gjerne ikke passer så godt i fargene buildet ditt består av :p

Skrevet (endret)

Delene du har valgt her ser helt greie ut, spesielt med tanke på at det er et fargetema her. Jeg regner med at det er rødt :wee:

Mulig at det bare er meg, men jeg liker å bytte led-dioden til påknappen etter fargetemaet. På dette kabinettet er det en blå led, så jeg hadde nok også investert et par kroner (bokstavelig talt) i en rød diode og litt loddetinn :)

Tror nok det blir et tøft bygg ja!

Tenkte feil :wallbash: Ville jo sagt det så rimelig bra ut :) Det lille sisste pirket jeg har, er vell at de blåe viftene gjerne ikke passer så godt i fargene buildet ditt består av :p

Følger med rød ring som kan byttes ut ;)

EDIT: Hvis du er fan av lys, hadde jeg slengt med denne. Enkel og billig løsning for å lyse opp innmaten :p

Endret av Brusglass
  • Liker 2
Skrevet

Delene du har valgt her ser helt greie ut, spesielt med tanke på at det er et fargetema her. Jeg regner med at det er rødt :wee:

Mulig at det bare er meg, men jeg liker å bytte led-dioden til påknappen etter fargetemaet. På dette kabinettet er det en blå led, så jeg hadde nok også investert et par kroner (bokstavelig talt) i en rød diode og litt loddetinn :)

Tror nok det blir et tøft bygg ja!

Følger med rød ring som kan byttes ut ;)

EDIT: Hvis du er fan av lys, hadde jeg slengt med denne. Enkel og billig løsning for å lyse opp innmaten :p

Blir nok til at jeg gjør dette også ja! Men hva med å heller hive i en Slik? Klikk meg

Vurderte å hive i en slik.. men trudde eller håpet på at de 2 viftene forran var nok, men 100kr er jo ikke krise om det blir for mye lys hehe.

Skrevet

Blir nok til at jeg gjør dette også ja! Men hva med å heller hive i en Slik? Klikk meg

Vurderte å hive i en slik.. men trudde eller håpet på at de 2 viftene forran var nok, men 100kr er jo ikke krise om det blir for mye lys hehe.

Tenkte ikke på de, men jeg liker de bedre. Enklere å montere, og jeg syntes at de lyser bedre. Hadde nok gått for den isteden for den jeg linket til (selvom den er en del kortere) :p

De to viftene foran lyser nok ikke opp inni i det hele tatt. Husk at harddiskburene er foran :)

Skrevet

Tenkte ikke på de, men jeg liker de bedre. Enklere å montere, og jeg syntes at de lyser bedre. Hadde nok gått for den isteden for den jeg linket til (selvom den er en del kortere) :p

De to viftene foran lyser nok ikke opp inni i det hele tatt. Husk at harddiskburene er foran :)

hm.. blir sikkert ikke mye lys fra bare viftene nei., Skal fjerne det midterste buret pga airflow :)

Skrevet

Er du sikker på at H100i med vifter i push-pull passer i det kabinettet?

De har gjort dette i et Fractal Design Arc Mini... so i don't see why it should be a problem:P?

Skrevet

Push-pull passer neppe i et mATX-kabinett. Ikke plass i mitt 350D (jeg har bare 2x vifter i H100i), som ikke er langt unna størrelsen på et vanlig ATX.

Skrevet (endret)

Push-pull passer neppe i et mATX-kabinett. Ikke plass i mitt 350D (jeg har bare 2x vifter i H100i), som ikke er langt unna størrelsen på et vanlig ATX.

...

jeg har valgt: http://www.mpx.no/fractal-design-arc-midi-r2-sort/773754

Som er midi tower og støttet ATX.

Fractal Design Arc Mini.. som er mATX og har push/pull med H100...og h100i er like lang trur e.

EDIT:

H100

B: 27.5cm

D: 2.7cm

H: 12.2cm

H100i

B: 27.5cm

D: 2.7cm

H: 12cm

se her:

Endret av Mikkis2k
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bare spurte for å sjekke at du gjør research før du kjøper. Bra at du gjør det. :)

Hadde jo vært j kjipt om ting ikke passet. Lurt å gjøre research først ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...