Gå til innhold

TV lager klikke lyd når den er "kald"


Anbefalte innlegg

Hvis jeg slår på TVen etter den har vært av en stund, blir skjermbildet svart også begynner TVen å lage en klikke lyd. Tar gjerne 2 minutter før bilde kommer opp igjen. Dette skjer et par ganger i et tidsrom på ca 20 min. Etter det fungerer TVen som den skal.

Den begynte sånn for 2 dager siden.

TVen er en Samsung, ikke sikker på modell, men den skal visst være en 2007 mod.

 

Legger til en video, som jeg filmet med telefonen. Fikk ikke med at bildet kom tilabake igjen, siden jeg hadde for lite plass på telefonen til å filme mere. Men etter et par minutter med klikking kommer bildet tilbake på skjermen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=iSHzNVeeH8c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som en slik som jeg fant nå nylig :)(PS42Q97). Det som bør løse problemet er å friske opp noen loddinger.

På psu-plata (den store gule) er det et par transistorer med betegnelsen QS801 og QS802 og som er montert på kjøleplata på midten, lodd over beina på disse så tenker jeg feilen forsvinner.

 

På midt var feilen kommet en del lenger, der var det bilde bare en kort stund før det gikk i svart. Regner med at de som kasserte det hadde ergra seg grønn hvis de i ettertid hadde funnet ut hvor bagatellmessig feilen var :grin2: .

Endret av Agarthian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...