Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av NAS


razzle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg å finne en NAS som passer behovet mitt, da jeg prøvd å sette meg inn i det men ikke har lyktes med å finne frem i jungelen av produkter selv.

 

Jeg er i første rekke på jakt etter noe å bruke som filmserver, jeg vil kunne streame 1080p-filmer hjemme til enten Playstation, Apple TV eller direkte til TV'en, pluss laptop, nettbrett og mobil uten problemer.

 

Jeg driver en del med foto, og vil derfor kunne laste bildefilene direkte opp til NAS'en med SD-kortet plugget i laptopen uten å måtte mellomlagre de på laptopens harddisk. Jeg vil også kunne laste ned bildene over internett når jeg er på reisefot/jobb uten at det går veldig tregt. Hvis det også går an å laste opp nye bilder til den via internett er det knall, men vet ikke om det er mulig.

 

Jeg vil sette den opp til å automatisk ta backup av valgte mapper/områder til faste tider istedet for alt innholdet, enten til en ekstra intern harddisk eller en ekstern.

 

Den bør ha minst 3 TB lagringsplass, helst 4 eller mer.

 

Den bør ikke være altfor stor/stygg da den må stå i TV-benken, og helst ikke være altfor bråkete. Greit om den kan gå i dvalemodus når den ikke er i bruk, men at den aktiverer seg ved å åpne den fra en enhet.

 

Høres det som jeg har nevnt helt usannsynlig ut, eller finnes det en/flere som passer beskrivelsen? Pris er også en faktor, så billig som mulig er fint men helst ikke over 3000 kr. Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...