Gå til innhold

Xperia Z, Xperia ZR eller LG G2?


Kridal

Anbefalte innlegg

Ser det er mye romjulsalg for tiden, og har lyst på ny telefon. Prisene er på henholdsvis 3333,- for xperia Z og Lg G2, mens ZR koster 2900,-.

 

Hvor mye forskjell er det på disse telefonene? For meg er dette viktigst i en telefon:

 

1. Batteri (ser ZR og G2 kommer best ut på gsmarena).

2. Kvalitetsfølelse

3. Rask (tenker da på hverdagslige ting som åpne programmer, ta bilder, leke seg rundt i menyene osv)

4. Kamera (både utendørs og innendørs)

5. Internettsurfing (er mye på nett og at filmer kan vises, bilder blir riktig på skjermen osv er viktig, i tillegg til utnyttelse av skjermen).

 

Håper på litt hjelp da tilbudene sikkert ikke varer veldig lenge!

 

Lurer også på om det er en grunn til at ZR er på vei ut av markedet allerede? Den kom vel i sommer? Ser at blant annet elkjøp har det som utgått produkt :/

Endret av Kridal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler xperia Z, da jeg har den selv og er godt fornøyd med den.

De andre telefonene du nevnte har jeg ikke noe kjennskap til, annet enn at jeg har hatt en LG telefon i 2010. xperia Z har en god og stor skjerm, og ser på netflix med telefonen hver kveld. I tillegg får man med en lader dokking stasjon som man setter telefonen i når man ser på film, så slipper du å holde den selv, da den står oppreist. kameraet på den er litt tregt i oppstart, men tar ellers kjempe fine bilder i full HD både over og under vann. Bildene kan bli litt kornete i dårlig lys, men det har aldri plaget meg. Ellers er den kjapp og grei i hverdagen, oversiktlig meny og lett og bruke. Kvalitets følelsen er bra, den passer godt i hånda, og føles ikke ut som en billig plastikk telefon. Den har glass foran og bak, men overlevde likevel et fall på 1.5m rett ned i betonggulvet uten så mye som en liten skramme(Hadde ikke deksel på)

 

ZR er vel på vei ut fordi Z slo den på alle mulige måter. Z er omtrent en kopi av ZR, bare større, bedre, full HD, raskere, lenger batteri tid, osv. Visstnok er Z1 bedre enn begge 2, men jeg er fornøyd med Z :)

Lenke til kommentar

Ser det er mye romjulsalg for tiden, og har lyst på ny telefon. Prisene er på henholdsvis 3333,- for xperia Z og Lg G2, mens ZR koster 2900,-.

 

Hvor mye forskjell er det på disse telefonene? For meg er dette viktigst i en telefon:

 

1. Batteri (ser ZR og G2 kommer best ut på gsmarena).

2. Kvalitetsfølelse

3. Rask (tenker da på hverdagslige ting som åpne programmer, ta bilder, leke seg rundt i menyene osv)

4. Kamera (både utendørs og innendørs)

5. Internettsurfing (er mye på nett og at filmer kan vises, bilder blir riktig på skjermen osv er viktig, i tillegg til utnyttelse av skjermen).

 

Håper på litt hjelp da tilbudene sikkert ikke varer veldig lenge!

 

Lurer også på om det er en grunn til at ZR er på vei ut av markedet allerede? Den kom vel i sommer? Ser at blant annet elkjøp har det som utgått produkt :/

http://www.phonearena.com/phones/compare/Sony-Xperia-ZR,Sony-Xperia-Z,LG-G2/phones/7845,7539,7969

 

Jeg ville gått for Z eller LG G2 av de tre.. Jeg har en HTC One jeg er storfornøyd med (som jeg kjøpte tidlig i desember for 3700kr, rabatt hos Lefdal), og kan absolutt anbefale den, men til prisen den ligger ute med nå (4300) er den 1000kr dyrere enn LG G2, så skjønner godt at du ikke vil vurdere den per dags dato :)

Endret av iskya
Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/phones/compare/Sony-Xperia-ZR,Sony-Xperia-Z,LG-G2/phones/7845,7539,7969

 

Jeg ville gått for Z eller LG G2 av de tre.. Jeg har en HTC One jeg er storfornøyd med (som jeg kjøpte tidlig i desember for 3700kr, rabatt hos Lefdal), og kan absolutt anbefale den, men til prisen den ligger ute med nå (4300) er den 1000kr dyrere enn LG G2, så skjønner godt at du ikke vil vurdere den per dags dato :)

 

Hvordan opplever du batteritiden på HTC One?

Lenke til kommentar

ZR er vel på vei ut fordi Z slo den på alle mulige måter. Z er omtrent en kopi av ZR, bare større, bedre, full HD, raskere, lenger batteri tid, osv. Visstnok er Z1 bedre enn begge 2, men jeg er fornøyd med Z :)

Helt motsatt. Z kom først, ZR er en Z med mindre skjerm og trenger derfor ikke like stort batteri. For folk som ville ha en godt spesifisert telefon uten monsterskjerm. Den falt mellom to stoler da den kom sent nok til å ikke få lang tid som topptelefon før Z1 kom ut.

 

Personlig ville jeg tatt G2 av den gjengen der, nettop fordi Sony nå har en ny yndling og gamle barn glemmes fort i mobilverden. Eller binde meg til Djuice sitt 5GB-abonnement og få Z1 til 1 kr + 3000 fordelt over et år.

Lenke til kommentar

Helt motsatt. Z kom først, ZR er en Z med mindre skjerm og trenger derfor ikke like stort batteri. For folk som ville ha en godt spesifisert telefon uten monsterskjerm. Den falt mellom to stoler da den kom sent nok til å ikke få lang tid som topptelefon før Z1 kom ut.

 

Personlig ville jeg tatt G2 av den gjengen der, nettop fordi Sony nå har en ny yndling og gamle barn glemmes fort i mobilverden. Eller binde meg til Djuice sitt 5GB-abonnement og få Z1 til 1 kr + 3000 fordelt over et år.

 

Oj, jeg mente selvfølgelig at ZR er en kopi av Z. Men likevel, ZR gjorde det ikke bra nok da Z er mye bedre. Hva batteritiden har med størrelsen på telefonen å gjøre, veit jeg ikke hvorfor du dro opp? De fleste vil vel ha en telefon som holder lenger på strømmen? Hadde bare ZR hatt full HD skjerm, mere lagringsplass, hdmi via micro usb, bedre frontkamera, og litt mere funksjoner på kameraet, så er jeg sikker på at ZR ikke ville ''falt mellom to stoler'' og blitt glemt. Størrelsen dens er perfekt, dersom man liker å holde telefonen i 1 hånd. Sier ikke at ZR er dårlig, bare at Z er bedre.

Lenke til kommentar

angående batteritid på HTC One:

Jeg bruker den mye hver dag og lader ca etter et og et halvt døgn. Om jeg har ladet den om morgenen lader jeg den ikke før på kvelden neste dag.

mye bedre batteritid enn på min forrige mobil (iPhone 5). før jeg kjøpte HTC One var jeg også bekymret for batteritid, leste masse tester. men kom over en test der flere var sammenlignet og HTC One kon veldig bra ut på surfe-batteritid (internettsurfing) og bedre enn galaxy s4, men litt dårligere ut enn s4 på videoavspilling. Jeg ser nesten aldri videoer på mobilen, men surfer mye på nett, og opplever batteriet som svært bra :) nå har jeg hatt strømsparingsmodus aktivert fra dag 1, men jeg gikk inn i innstillingene og fjernet lavere skjermbelysning ved strømsparing så jeg har skjermen på nesten fult lys hele tida.

 

har hatt mobilen i en måneds tid og opplever batteritiden som like god fortsatt og mye bedre enn iPhone 5.

Lenke til kommentar

HTC One til 2995 må jo være en fantastisk pris? Jeg vurderte å vente med å kjøpe ny telefon, men spørs om jeg står opp tidlig på torsdag for å få tak i denne... Er folk fornøyd med bildene den tar? En av de peneste telefonene jeg har sett... :love:Og - noen som vet om tilbudet gjelder telefonen i flere farger?

 

PS: ikke meningen å "kuppe" tråden, men når dere likevel var inne på HTC One... :innocent:

 

Elisa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC One til 2995 må jo være en fantastisk pris? Jeg vurderte å vente med å kjøpe ny telefon, men spørs om jeg står opp tidlig på torsdag for å få tak i denne... Er folk fornøyd med bildene den tar? En av de peneste telefonene jeg har sett... :love:Og - noen som vet om tilbudet gjelder telefonen i flere farger?

 

PS: ikke meningen å "kuppe" tråden, men når dere likevel var inne på HTC One... :innocent:

 

Elisa

Den er fantastisk pen ja :) jeg har fargen Vivid blue. Om Elkjøp har den i flere farger enn grå og svart kan du sikkert sjekke på nettsida deres.

 

Kameraet er helt ok, ikke fantastisk men tar gode bilder, også i lav belysning grunnet ultrapiksler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...