Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] ping og request timed out


Anbefalte innlegg

Er det vanlig at man får request timed out når man pinger samtidig som man utnytter båndbredden ( 30% av båndbreddekapasiteten)?

Jeg får ikke request timed out når jeg ikke laster ned noe samtidig som jeg pinger, men når jeg pinger samtidig som jeg laster ned så får jeg en del request timed out.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva får deg til å lure på det egentlig?

 

Det er mye som påvirker timeout. Timeout er først og fremst tiden fra man sender ping til man forventer å få et pong. Kommer ikke pong så blir det timeout. Har du fiber vil du ha naturlig lavere ping i forhold til å bruke gode gamle kobberkabelen og mindre sannsynlighet for timeout. Hvis du utnytter mer av nettlinja di er det naturlig at det tar lengre tid å overføre ping/pong og lettere å få timeout. Som regel er det ikke selve kabelen din som er flaskehalsen, men multipleksingen til ISP-nodenene datatrafikken din går gjennom som bremser deg. Betaler du for 20/20 Mb/s så er det her du blir bremset til den hastigheten.

Lenke til kommentar

takk for svar. Grunnen til at jeg lurer er om jeg da vil miste internettforbindelsen i et brøkdels sekund innimellom når jeg spiller online. Da benyttes det jo internettrafikk, og siden pingen viser at jeg får request timed out når jeg laster ned så syns jeg det høres logisk ut at jeg får pakketap underveis i onlinespilling, noe som jo er en stor ulempe. Jeg synes også det kan virke som om jeg får oftere request timed out med kablet nett enn trådløst nett, noe jeg synes høres ganske bakvendt ut. jeg har nett over telefonlinja og har nedlast på 25 mbps. Men selv om jeg laster ned med 3 mbps så får jeg request timed out.

Når jeg kjører ping og ikke laster ned noe så får jeg ikke request timed out. ( men pingen hopper avogtil opp til mellom 18 - 24ms, mens snittet er 8 ms når jeg da pinger vg.no).

Lenke til kommentar

Hmm.. høres ganske bakvendt ut å ha mer ustabilt nett på kabel enn trådløst. Har maskinen du spiller på både trådløst og kablet nett så ville jeg vært sikker på at jeg faktisk bruker kabelen når den er koblet i maskinen. Har opplevd flere ganger at den bruker det trådløse nettet fortsatt, og har da måttet disable trådløst nett for å få alt over på kabelen ;)

 

Når du spiller online vil det nesten alltid være datatap et eller annet sted i ny og ne, det er bare noe vi må godta. Om du laster ned mens du spiller så vil det selvfølgelig ha en påvirkning, men om du laster ned med lav hastighet vil det ha utrolig lite å si på en middels god nettlinje ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja, sikrer meg ved å disable trådløse i device manager.

 

er nå helt sikker.. mens jeg laster ned ( med lik hastighet) så får jeg mange flere request timed out med kablet enn trådløst. Jeg har to nettverkskort i pcen ( ett integrert) og det er like mye problemer med begge.

Kan det være noe feil med ruteren som gjør det?

Lenke til kommentar

Sikker på at du laster ned i 3Mb/s og ikke 3MB/s når du får timeouts?

Om du laster ned 3Mb/s på en 25Mb linje burde du ikke få pakketap..

Oppdatert drivere og sjekket at router har siste firmware?

 

du har rett. det er 3 MB/s. og det er nesten hele linja, så det forklarer vel saken for at jeg får en del request timed out.. meg nå ---> :blush: dette er jo bare en tåpelig feil/overseelse som alle andre gjør.. ikke jeg! Har hatt mye trøbbel med ping før jeg kjøpte nytt nettverkskort, så trodde problemene hadde kommet tilbake her. Men da er jo alt bare fint og flott. Takk for innspill til alle likevel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...