Gå til innhold

[Løst] Erstatte AMD HD6870


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en erstatter for min eldre travel, AMD HD6870. Årsaken er veldig enkel: støyer for mye i en stuePC.

 

Jeg har vurdert å sette på en Artic Cooler vifter av noe slag, men ser at dette kanskje koster mer enn det smaker.

 

Krav er ganske greit:

Ha noenlunde samme ytelsesnivå som det jeg har nå.

Kan game om jeg vil (dog ytterst sjeldent, så kan jeg kan vekk i fra kravet).

Stillegående!

 

Kobler til VIA HDMI, så naturligvis bør kortet ha HDMI.

 

Ellers likt AMD (ATI) en god stund pga strømforbruk og ytelse kontra pr kr. Jeg er ikke på utkikk etter ett kort som koster mer enn 1500,-

 

Noen klare anbefalinger her?

 

Takk for gode svar!

 

Kan legge til at jeg har en eldre rigg, Core i5 760, 4GB ram og SSD systemdisk. Det blir ingen oppgradering før evnt noe ryker eller jeg ikke kan spille av mediamateriale i stua lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jaggu ikke dumt ut.

 

Dette er vel et spill skjermkort? Har det lavere ytelse enn det kortet jeg har pr i dag? Før i tiden så fantes det en oversikt på Tom's Hardware Guide på alle skjermkort i en tabell med diverse tester utført. Finnes den ennå?

 

 

Hva er forskjellen på kortene som står med "X" og ikke?

 

Her er jeg ute på tynn is kjenner jeg :p

 

Edit: Fant en link til en fin fin liste over skjermkort testet: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

 

Ser jo at kortet du nevner her yter meget bra. Tenkte derfor på om det ville vært dumt å velge et 260X kort istedet? Koster 500,- mindre og jeg er usikker på om jeg ville trengt mer ytelse. Ser det også ligger på samme nivå som det jeg allerede har nå.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Men hva er forskjellen på 270X og 270?

 

Eneste jeg tenker på er at jeg kanskje kunne tenkt meg et såkalt "mini" kort i lengde, slik at jeg kunne byttet kabinett ved en oppgradering senere.

 

Er ikke i førsterekke overhode, men en tanke bare. Vært veldig fornøyd med ATI (AMD) skjermkortene sålenge jeg har hatt dem.

Lenke til kommentar

jada, alt funker. Men husker jeg så et Nvidia "mini" kort for et års tiden siden. Noe sånt hadde vært gøy å hatt. Litt mindre plass og mulig å ta med over i et annet kabinett om det skulle vært aktuelt.

 

Prisen på disse kortene ser unektelig bra ut og hvis ytelsen er vassere enn hva jeg har i dag, så har jeg altså null problemer med spill, selv om jeg aldri gamer :)

Lenke til kommentar

Det jeg har tenkt på er faktisk Intel integrert kort.

 

Men hvordan får jeg iris Pro? Er det kun på mobil plattformen?

 

Det heller nok mer mot et dedikert kort da jeg fortsatt er av dem gamle skolen og synes det er trist å ikke ha kruttet når jeg ønsker det :)

 

Ser jo ut som R9 270 dekker mine syke krav hva angår støynivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...