Gå til innhold

[Løst] For bra skjermkort til mitt oppsett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har dette oppsettet: https://prisguiden.no/liste/142721

Tenkt å kjøpe Asus r9 280x. Får jeg utnyttet hele skjermkortet med mitt oppsett?

 

 

får mer igjen for en 4670k å f.eks asus z87-a hk. kommer på 2650.- imot 2300.- som ligger i din liste

 

liten oc til 4 ghz så drar du det meste på grei grafikk.

 

 

edit. ville lagt med en cpu kjøler med det samme du handlet pga temp/støy med intel stock kjøler. det sies cooler master hyper 212 evo er veldig mye for pengene fra fler her på forumet.

Endret av mna
Lenke til kommentar

 

 

får mer igjen for en 4670k å f.eks asus z87-a hk. kommer på 2650.- imot 2300.- som ligger i din liste

 

liten oc til 4 ghz så drar du det meste på grei grafikk.

 

 

edit. ville lagt med en cpu kjøler med det samme du handlet pga temp/støy med intel stock kjøler. det sies cooler master hyper 212 evo er veldig mye for pengene fra fler her på forumet.

var litt uklart, jeg har bygd pc'en for ca 3 måneder siden, tenkte bare å kjøpe et skjermkort nå. Hvor mye fps tror dere jeg kan få på ekstra high på lol? Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

var litt uklart, jeg har bygd pc'en for ca 3 måneder siden, tenkte bare å kjøpe et skjermkort nå. Hvor mye fps tror dere jeg kan få på ekstra high på lol?

 

aha.

 

lol vet jeg ikke så mye om da jeg aldri har spilt det selv. men 280x virker som en fin match til det oppsettet du har til det meste av spill.

 

 

hvilket skjermkort har du i dag btw?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et spørl til dere som kan litt om pc deler ogsån: jeg skal bytte ut en gtx 650 med en evga gtx 760. Strømforsyningen min er corsair cx430, men det står at gtx 760 trenger minimum 500W strømforyning, men tror dere at den jeg har nå (cx430W) kan kjøre gtx 760?? Plis svar!!

Det kan godt være at det funker greit, men blir i minste laget. Vil anbefale deg ny psu uansett, så du har litt å gå på.

 

Under tung belastning med ett skjermkort trekker pcen kanskje 400w.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et spørl til dere som kan litt om pc deler ogsån: jeg skal bytte ut en gtx 650 med en evga gtx 760. Strømforsyningen min er corsair cx430, men det står at gtx 760 trenger minimum 500W strømforyning, men tror dere at den jeg har nå (cx430W) kan kjøre gtx 760?? Plis svar!!

Hva cpu og HK har du?

Lenke til kommentar

Jeg har 3570k og 770 som jeg fikk i dag. Jeg spiller også lol, og har spilt med integrert i et par uker. Alt på low med 1080p fikk jeg mellom 50 og 70fps. Med 770 uten frame limiter ligger jeg fra 2-300ish fps. Du trenger ikke det beste skjermkortet for å dra alt på maks med andre ord. Og jeg tror 280x og 770 ligger rimelig likt, så regn med 200+ fps med det kortet :)

Lenke til kommentar

Jeg har 3570k og 770 som jeg fikk i dag. Jeg spiller også lol, og har spilt med integrert i et par uker. Alt på low med 1080p fikk jeg mellom 50 og 70fps. Med 770 uten frame limiter ligger jeg fra 2-300ish fps. Du trenger ikke det beste skjermkortet for å dra alt på maks med andre ord. Og jeg tror 280x og 770 ligger rimelig likt, så regn med 200+ fps med det kortet :)

Hva har du på high da? Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...