Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Burde vi gå for fliser eller heller bruke penger på annet i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I forrige uke var vi på Faglis og så på noen fliser til badet. Vi har solgt vår leilighet og kjøpt hus, nytt hus. Når vi kjøpte denne leiligheten så hadde vi lov å forandre på innredningen, kjøkken, badet, parketten osv.. Jeg ville ikke forandre noe, kun vask på kjøkkenet, for jeg tenkte alltid at jeg ikke ville investere i leiligheten, for den var fin nok fra før. Selv om jeg alltid har drømt om spafliser på badet, kjøkken etter min smak osv..

Nå har vi kjøpt oss hus, og har tegnet kjøkkenet, og valgt baderomsinnredningen.

Som sagt, var på Fagflis og forelsket meg i en type fliser. Det er steinfliser ikke keramikk, jeg hater keramikk. De var ikke dyre, men flislegeren har sendt oss tilbud og det kom på 55. 000. Det er to bad.

Først ble det veldig dyrt, men så klarer ikke jeg glemme dem og hadde allerede sett meg på badet, med spa følelse

Tenker at vi har påkostet litt på kjøkkenet, også blir badet vanlig, det er litt kjedelig i mine øyne. For med huset følger det vanlige fliser 20x20.

Hadde sett for meg like fliser på begge bad, for ellers blir det rotete i mine øyne.

Hva tenker dere? Hadde dere slått til?

Håper virkelig på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde jeg hatt pengene ville jeg slått til. Elsker slike steinfliser. I min leilighet har jeg keramikk, og det er så kjipt, kjedelig og vanlig.

Dessuten er det en bra investering, steinfliser skiller seg ut og er attraktivt. Vil nok hjelpe å øke verdien av huset.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å ikke gjøre noe halvveis, da er det bedre å vente.

Gjør som du ønsker når pengene er der... som jeg oppfattet det var huset nytt og da holder det jo flere år som det er.

Skrevet (endret)

Uten å vite størrelsen på badene ville jeg si det hørtes ut som en grei pris, er nok den samme prisen jeg ville ta selv for 2 bad på en gjennomsnittlig størrelse. så ingenting å si på prisen.

Jobber som murer og har selv lagt steinfliser på badet, penere enn keramiske fliser.

Endret av assap2
Skrevet

Får du ikke fratrekk for de flisene og jobben som velges bort? Jeg hadde gjort det hvis dere har penger til det. Har nettopp bygd hus selv, og vi satt opp et budsjett på hva vi kunne bruke på forandringer/tilpasninger. Valgte å legge pengene i en dyrere kjøkkeninnredning, fliser mellom benk og overskap, badekar (innfliset), andre innerdører og lister og varmekabler + fliser i yttergang.

Hadde vi hatt større budsjett hadde jeg valgt andre fliser på badene og spotter i taket. Så har du pengene, go for it. Du skal forhåpentligvis bo i huset i flere år fremover, og jeg tipper du kommer til å angre om du ikke velger flisene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...