Gå til innhold

Playstation 1 + FF spill


Soltrynet

Anbefalte innlegg

24" er ganske gigantisk når oppløsninga er så lav som på PS1. Jeg satt på en 19" tidligere og ble gal av "maur-støyen". (Når det er rette vertikale streker i bildet ser det ut som det kryper maur oppover). S-video ble markant bedre så lenge selve converteren var av god kvalitet.

 

Edit: Om jeg ikke tar helt feil kjører PS1 spill i stort sett 320x240 og evt. 512x240.

Jeg tviler på at jeg kommer til å spille i full 1920x1080. Kommer nok til å spille med (omtrent) samme resolution som orignale til PS1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett vil kvaliteten forringes ved dårlige signaler. I verste fall kan det bli så dårlig at du ikke klarer å lese liten tekst.

 

Selve kvaliteten på omformeren har også mye å si. De billige fra ebay er ren gambling. Har testa en del av de selv. Kjøpte en billig en som støtta S-video og den hadde helt grei kvalitet helt til den røyk. Kjøpte så en ny, dyrere en som støtta composite, s-video component men den var rett og slett ubrukelig. :p

 

Edit: Glemte å skrive at jeg anbefaler en som støtter s-video for så å kjøpe en s-videokabel til PSx-en. Med mindre du finner en som garantert støtter RGB.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Uansett vil kvaliteten forringes ved dårlige signaler. I verste fall kan det bli så dårlig at du ikke klarer å lese liten tekst.

 

Selve kvaliteten på omformeren har også mye å si. De billige fra ebay er ren gambling. Har testa en del av de selv. Kjøpte en billig en som støtta S-video og den hadde helt grei kvalitet helt til den røyk. Kjøpte så en ny, dyrere en som støtta composite, s-video component men den var rett og slett ubrukelig. :p

 

Edit: Glemte å skrive at jeg anbefaler en som støtter s-video for så å kjøpe en s-videokabel til PSx-en. Med mindre du finner en som garantert støtter RGB.

Har funnet to stykker som det står støtter RGB. Den ene er litt billigere, men det er ikke helt sikker på om det er så trust-worthy selger (37 stjerner bare, men han har 100% positive feedback): http://www.ebay.com/itm/SCART-to-HDMI-720p-1080p-Upscale-Converter-Great-for-RGB-Retro-gaming-/390661269563?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item5af539e83b

Og den andre fra en mye tryggere selger (9472 stjerner og 99,1% positive feedback): http://www.ebay.com/itm/Analog-Scart-CVSB-RGB-HDMI-To-HDMI-Video-Converter-Scaler-1080p-/120810802514?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item1c20e28d52

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...