Gå til innhold

Trådløst fiber og frekvenser


rolfen

Anbefalte innlegg

Jeg er på utleiers nett, og etter han har gått over til fiber har jeg fått problemer på stabiliteten på nettet (surprise) :-)

Mulige løsninger har vært diskutert. Vet dere om slike signalforsterkere fungerer, eller er de bare en unødvendig dings?

Utleier har og gått over til 5ghz frekvens, men maskinene mine oppdager ikke dette nettverket.Vet dere hvordan jeg finner ut om maskinene mine støtter denne frekvensen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først at den nye løsningen er på en kanal på 2.4 GHz uten for mye forstyrrelser. Installer inSSIDer for å se dette, finnes for PC (Windows) og Android. Sjekk at kanalvalg på router ikke står til Auto eller tilsvarende, det er ikke alt utstyr som liker at tilgangspunktet bytter kanal.

 

Husk at 5 GHz har kortere rekkevidde enn 2.4, men for å se om dine maskiner støtter 5 GHz må du sjekke specs for hver enkelt enhet. Alle nyere mobiler og PCer støtter dette, og "toppmodell" av PCer kan støtte 5 GHz selv om de er 5 år gamle. Du vil også se 5 GHz i inSSIDer dersom din PC/android-telefon støtter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...