Gå til innhold

Hvordan få lyd fra mikrofon?


Anbefalte innlegg

Spiller musikk (mp3) på fest i ny og ne, og har nå kjøpt meg mikrofon for å kunne komme med mer eller mindre velvalgte ord i mellom div. sanger.....

 

Hvis jeg plugger mikrofon inn i Mic In (bruker SoundBlaster Extigy USB), så skjer det ingenting. Har prøvd litt forskjellige innstillinger i Windows, men så langt får jeg kun lyd i høyttalerne når jeg står halvveis i "Test hardware" hvis du forstår. Har også sjekket at Extigy står som Default device i Voice recording og at mikrofon er aktivert (huket av). Og så er det en nokså irriterende forsinkelse i lyden, ca. 1 sekund.

 

Har du forslag til hva som kan være galt? Må det startes et tilleggsprogram som "fanger opp lyden"? Hvordan bli kvitt forsinkelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er for opplagt, men har vært borti mange som har "glemt" dette. Har du sjekket at volumet på micen er dratt opp i egenskaper for lyd- inngående linjer- ikke bare utgående? Av en eller annen grunn er dette grensesnittet nesten likt det man fant på Win 3.x- det er en skam at M$ ikke har gjort noe med det...

 

- du må velge alternativer, egenskaper, og innspilling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...