Gå til innhold

Leseranmeldelse: Dishonored


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om du har spillet et helt annet spill en Dishonored som jeg spiller. Er egentlig uenig med deg på nesten alle punkter, men det er jo resten av spillverdenen også :p

 

Men hvis du har rushet igjennom på 9 timer så har du jo ikke gitt spillet en sjanse. Du kan spille igjennom på veldig mange forskjellige måter, løse oppdragene annerledes og spille igjennom uten å bli oppdaget og uten å drepe noen. Slutten på spillet har jo flere utfall, utifra hvordan du har gjennomført spillet.

Helt ærlig virker det som om du har misforstått spillet helt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på om du har spillet et helt annet spill en Dishonored som jeg spiller. Er egentlig uenig med deg på nesten alle punkter, men det er jo resten av spillverdenen også :p

 

Men hvis du har rushet igjennom på 9 timer så har du jo ikke gitt spillet en sjanse. Du kan spille igjennom på veldig mange forskjellige måter, løse oppdragene annerledes og spille igjennom uten å bli oppdaget og uten å drepe noen. Slutten på spillet har jo flere utfall, utifra hvordan du har gjennomført spillet.

Helt ærlig virker det som om du har misforstått spillet helt.

 

Å få tak i nesten alle samleobjektene og få den beste slutten er å rushe? Jeg ville sagt at det var det motsatte men.

 

Hvis et spill ikke fanger meg på 9 timer så er det ikke et bra spill, det er ingen grunn for meg å spille spillet på nytt. Jeg fikk allerede den beste slutten og har gjort mange forskjellige attentat. Jeg spilte noen deler av banene flere ganger for å eksperimentere litt, men det er ikke nok for en ny playthorugh.

 

Mitt poeng med anmeldelsen er at jeg har så kjent med snikespill at Dishonored ble for enkelt. det er ikke lagd for hardcore stealth-fans. Jeg tar heller Hitman spillene over Dishonored.

Lenke til kommentar

Ganske enig med deg på flere punkter, for spillet byr ikke på mange utfordringer som hindrer deg fra fremgang lenge om du velger å kjøre aggressivt gjennom hele spillet. Det varierer nok veldig fra spillestil til spillestil, og på min gjennomgang på vanskeligste vanskelighetsgrad og med mål om å aldri bli oppdaget og aldri drepe andre enn hovedpersonene kjenner jeg meg ikke spesielt igjen i kritikken du kommer med. Det var ytterst sjeldent at jeg reagerte på at vaktene ikke så meg. Ikke noe forskjell fra Hitman

Lenke til kommentar

Enig, når du forstår hvordan AI'en fungerer og hvilke abilities som er OP for sniking, så er spillet lett. Når du har funnet den mest effektive måten å "snike" de to første timene og finner ut 5 timer senere at den kan brukes helt til slutten så blir det veldig monotont. Og er fullstendig enig at "blink" er for OP, Du trenger bruker for mye av tiden å hoppe fra tak til tak og vente på at manabaren skal fylle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som du overseer historien helt, og henger deg opp i vanskelighetsgraden. Likte du historien? Veldig enig i at spillet er for kort, men skal man trekke så mye?

Synes du skal teste DLCene "The Knife of Dunwall" og "The Brigmore Witches" og skrive en oppfølger :)

Lenke til kommentar

Når du lager en omtale om et spill hvor historien er så viktig, er det nødvendig at du også nevner noe om hva du syntes om historien og hvordan den er bygget opp.

Det var i hvert fall historien som gjorde meg interessert i første omgang. AI-ene er godt nok ikke alt for intelligente, og stealthen er kanskje lett, men for de som er interesserte i lore er det mye å hente!

Art stylen nevnte du heller ingenting om. For å være ærlig virker omtalen din bare som en liste over hvorfor du mente spillet var for lett.

Endret av Charliepants
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort og altfor oppstykket omtale etter min smak. Det er ikke slik at jeg forventer en perfekt omtale av en leser, men jeg bare nevner det. Videre finnes mangler som allerede er påpekt: det er flere ting du glemmer å diskutere.

 

Jeg vet ikke hva det er, men selv jeg elsket Dishonored. Greit, det er kanskje ikke det mest utfordrende spillet jeg har spilt, men det er et spill som skiller seg ut i mengden. Atmosfæren i spillet var noe jeg aldri hadde vært borti før og jeg synes snikinga fungerer veldig bra. Digget også hvordan spillet la op til at du kunne bestemme hvordan du ville gå frem for å nå målene dine og hvilke veier du ville ta om du skulle være sneaky. Her fikk jeg litt old school-følelse, og tok meg selv i å gi meg selv utfordringer konstant. Jeg kan sikkert spille gjennom det en gang til og finne svakheter jeg ikke så fordi jeg ble så sjarmert av den følelsen spillet ga meg, men Dishonored vil uansett være et spill som for meg var et friskt pust i en bransje der så altfor mange produkter er så altfor like.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Takk for all responsen. Grunnen til at jeg ikke nevner historien er fordi jeg hadde ingen interesse for den. Jeg synes ikke den var så særlig bra og det er uansett ikke det jeg ser etter i snikespill. Det er fint at dere har egne meninger, men jeg kommer ikke til å forandre min. Skal prøve å skrive en litt lengre og bedre anmeldelse neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...