Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sted for og publisere og finne skolearbeid/artikler på "The deep web"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter her og tenker mens jeg skriver litteraturoppgave, hvor enklet det hadde vært hvis det hadde vært et sted der du kunne finne fedige artikler til skole arbeid.

 

Et problem er jo at de kjører plagiat kontroll på alt vi har for oss av skolearbeid. Men hvis jeg lager siden på "the deep web" med foreksempel Tor browser eller for å gå det ekstra skrittet å kjøre det som et eget dark fiber nettverk med freenet.

 

Hva synes dere om ideen ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke noen grunn til å lage et slikt nettsted. Mye lettere å lese pensum.

Jeg forstår ikke hvorfor (eller hvordan) du skal bruke Tor eller Freenet her. Det er mye lettere å hindre filene å bli scannet av et program ( hvis det er slik kontroll du tenker på) ved å sette et enkelt passord på dem.

Tor hindrer heller ikke søketjenester å indeksere siden du laster filene opp til.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke noen grunn til å lage et slikt nettsted. Mye lettere å lese pensum.

Jeg forstår ikke hvorfor (eller hvordan) du skal bruke Tor eller Freenet her. Det er mye lettere å hindre filene å bli scannet av et program ( hvis det er slik kontroll du tenker på) ved å sette et enkelt passord på dem.

Tor hindrer heller ikke søketjenester å indeksere siden du laster filene opp til.

DU har kanskje rett i det med passord, men hvis du lager en tor nettside vil ikke vanlige søkemotorer og indexer indexer være istand til å finde den.

Les deg opp på "deep web":

http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Web

http://en.wikipedia.org/wiki/.onion

søk så finner du enda flere.

Lenke til kommentar

Det martin808 sa.

 

Du trenger ikke noe mer en "skriv inn HEI i boksen under og klikk ok for å lese", passordet må ikke være hemmelig på noen måte, bare unngå at man kan indeksere den.

 

PS: Ang FreeNet, det er overkill, og du vil garantert få en svært liten brukermasse da de fleste skoleelever ikke bruker dette.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte på; med en gang den blir mainstream - du tror ikke at lærere/de som fikser plagiatkontrollen også oppdager siden? Eller er det kun ment for et fåtall utvalgte - hvor da et forum med forskjellige brukertyper hadde gjort samme nytten?

 

Det med passord vil vel funke en gang eller to før lærern sier at oppgaven skal leveres uten passord.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte på; med en gang den blir mainstream - du tror ikke at lærere/de som fikser plagiatkontrollen også oppdager siden? Eller er det kun ment for et fåtall utvalgte - hvor da et forum med forskjellige brukertyper hadde gjort samme nytten?

 

Det med passord vil vel funke en gang eller to før lærern sier at oppgaven skal leveres uten passord.

snakk om passord på websiden, ikke på innlevert oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...