Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt internett på stasjonær pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nettet på PCen har vert veldig tregt i dag. Speedtest.net viser 3 MB/s opp og 0,5 MB/s ned. Laste inn google tar 10 sekunder.

Speedtest.net på kjæresten sin PC viser 25,21 MB/s opp og 5,28 MB/s ned.

 

Bruker en gammel D-Link wireless adapter siden lynet tok knekken på nettverkskortet.

Første jeg tenker er virus, så jeg holder på med en virus scan. Reformaterer PCen hvis ikke den finner noe og problemet fortsetter.

 

Først og fremst lurer jeg på hvordan jeg kan finne årsaken til problemet? Det er der ikke hele tiden og jeg finner ingen sammenheng mellom hva jeg driver med på pcen og hvor kjapt nettet er.

 

Og passer alle nettverkskort alle PCer? Hvordan i så fall finner jeg et til min? Kan nevne specs om nødvendig.

Noen å anbefale fra komplett.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har et gammelt adapter som kun støtter 11b, så er 3Mbit normal hastighet.

Men siden google tar 10 sekunder å laste, så kan det være et driverproblem på PC.

Sjekk om du finner ut hvilket chipset som nettverksadapteret ditt har og last ned siste driver fra chipsetprodusent.

Endret av Lars Dongeri Oppholdsnes
Lenke til kommentar

Også viktig å merke seg at det kan være kanalinnstillinger på routeren. Er ikke alle trådløse nettverkskort som er like glad i hver kanal på routern.

 

Hvis du har en router som sender på 2,4Ghz og 5Ghz, så kan det være at kjæresten din sin PC er koblet på 5Ghz nettet, og din pc er koblet til 2,4Ghz wlanet.

 

Siden nettet har fungert før (etter som du sier "i dag"), så kan det hende at det har kommet støy på det trådløse nettet ditt, som kan løse seg ved at du bytter frekvens på det trådløse nettet.

 

Som tidligere nevnt, kan det også være driver innstillinger, eller at du burde av-installere driveren og installere på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...