Gå til innhold

100d vs 700d vs andre


Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg kjøpte mitt første speilrefleks(men det er nå tapt i flyttelass), og til tross for at jeg misslikte 100d da det ble annonsert så har jeg gradvis endret mening.

 

Jeg har sett på 100d og 700d som to kamera jeg kan tenke meg å kjøpe, men er åpen for forslag som ikke bringer meg over 5000 kroner.

 

Jeg er for øyeblikket på 100d, det eneste jeg tviler litt på er dette:

100d til venstre, 700d til høyre.

 

Focus points 9 - 9

Cross type focus points 1 - 9

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-100D-vs-Canon-EOS-700D/specs

 

Ha vil dette ha å si for meg? Er det flere ting jeg bør merke meg som er forskjellig?

 

edit: ble rar formatering

Endret av Jofred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det flere ting jeg bør merke meg som er forskjellig?

 

Tja, størrelsen :)

 

Jeg kjøpte 100D som mitt nr. 2 kamera og størrelsen var avgjørende for kjøpet, så hvis det har betydning er det bare og kjøpe, hvis ikke så kjøp 700D.

 

Jeg synes betjeningen av 100D er helt greit, har erfaring med semiproff-kamera av synes ikke 100D gir meg noen ulemper i forholdt til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, størrelsen er (jeg burde ha nevnt dette) absolutt en av grunnene til at jeg er interessert i 100D.

Testet det i butikk to ganger, fikk fingre litt med det og tok et par bilder, og var ganske fornøyd.

 

Jeg ser dog at 700D er litt dyrere, og regner derfor med at de får noe ekstra, og det er nettopp det som holder meg tilbake. Hvor mye 'bedre' er 700d ? Er det ikke noe å bry seg om i det hele tatt?

 

Det beste spørsmålet er kanskje: Hva gjør 700D bedre enn 100D?

 

100D vil bli mitt hovedkamera om jeg kjøper det.

Lenke til kommentar

Ja, størrelsen er (jeg burde ha nevnt dette) absolutt en av grunnene til at jeg er interessert i 100D.

700D har bedre grep, skjerm som kan vris, (som du nevnte) litt mer avansert autofokus, litt raskere seriebildefunksjon. Tror søkeren er litt bedre på 700D, men er ikke sikker. Større hus med noen ekstra knapper kan være nyttig, og større hus balanserer bedre med større linser, men har du ikke tenkt å kjøpe f.eks en litt større telezoom betyr ikke det så mye.

 

Men hvis du først starter uten noen binding til et system og du priorieterer lite kamera så finnes det mange speilløse systemkameraer som er ennå mindre enn 100D.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

 

Det beste spørsmålet er kanskje: Hva gjør 700D bedre enn 100D?

 

100D vil bli mitt hovedkamera om jeg kjøper det.

Hovedforskjellen er nok at 700D er noe raskere, men bildekvaliteten er lik., om behovet for mere knapper er vesentlig kommer mye an på bruksmønsteret, jeg har ikke behov for flere knapper på 100D.

 

Jeg har navigert i menyene ved og bruke Q-knappen på 7D sammen med joystikken istedenfor å gå inn menyene og siden begge nevnte kameraene har touch-skjerm vil det være ganske enkelt og navigere i menyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...