Gå til innhold

PC fra komplett.no - får bluescreen og FPS drop. i7 4770k/GTX TITAN 6GB


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt hjelp av drevne data eksperter... Komplett.no virker som at ikke har peiling i det hele tatt..

 

Her er pc'n:

--------------------------------------------------

MSI Z87-GD65 Gaming, Socket-1150

Intel Core i7-4770K Processor

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

ZOTAC GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM

WD Desktop Green 1TB

Fractal Design Define R4 Arctic White

XFX ProSeries Core Edition 750W PSU

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Windows 7 pro

--------------------------------------------------

 

Jeg ringte komplett for å høre om de kunne hjelpe meg med valg av pc... hvor jeg fikk til svar at jeg pratet med helt riktig person. Hvor han starter å introdusere meg for pc'er til 10.000kr, hvor jeg sier "Nei, nå skal jeg gå all'in, hvor jeg skal invistere 20.000kr til gaming/streaming pc"

 

Da tok han meg videre, det var HAN som sa at jeg skulle velge disse delene, og at etter mye om og men, så spør jeg han "Kan du garantere meg 100% at dette vil fungere helt utmerket til gaming av alle spill og streaming i en del år fremover.

Da får jeg til svar at: Dette er "overkill" på streaming pc. så dette skal dra absolutt alt som har med gaming og streaming og gjøre.

 

Så da kjøpte jeg den >>

> jeg fikk den, spilte på den.. var fornøyd med 400-500fps uten å streame, når jeg streama så var den helt grei.. var vell så det tippa fra 200 til 350på max fps. problemet er at det bouncer ALT for mye... å jeg føler ikke jeg har fått noe "spesielt" for pengene... etter 2 dager med spilling og stream, så starter problemene.. hvor jeg får bluescreen etter bluescreen etter bluescreen... Jeg fikk Mail av komplett som viser til guide på hvordan jeg skal sette opp streamen. Jeg har fulgt ALLE rådene de har gitt meg, Jeg reformaterte, ETTER jeg hadde reformatert diskene, starta å pakke ut windows, så fikk jeg enda en bluescreen. Jeg fikk nok, sendte pc'n inn til komplett... Tok 5 dager før de starta på den, så testa de den i en dag, så skifta de ut minnet... Så uten å reformatere, så sender de den tilbake... Jeg har fortsatt problemer... Pc'n får fps drop hele tiden, jeg reformaterte pc'n igjen... Greit nok, jeg får ikke bluescreen lengre... Men ender jo opp med at jeg ikke får streamet pga fps drops... internettet mitt er bra, jeg har ikke noe LAGG av den slag.. er fps'n som stuker... Kan ikke streame slik! Så derfor prøver jeg å ta kontakt med noen data kyndige her.. som forhåpentligvis kan hjelpe meg med å finne en feil, så jeg kan ta med det til komplett ,slik at dette helvette kan ta en slutt!

Det er også verdt og nevne at:

 

Pc'n er ISKALD. den er ikke for varm. Jeg har IKKE virus. Så det må være Hardware/software/drivere eller noe som ikke går overens... for med denne pc'n, så mener jeg at det skal gli lett med stream og spill.

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å lese dette, håper på bra svar av dere.

 

Takk på forhånd

#sNARUD

Endret av snarud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøper PC deler er det ingen garanti for at delene skal fungere godt sammen. Vil anbefale deg å sende PCen til komplett igjen for å få de til å løse problemet (med mindre du finner en rask løsning selv). Etter du har sendt inn varen 3 ganger kan du heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Når du kjøper PC deler er det ingen garanti for at delene skal fungere godt sammen. Vil anbefale deg å sende PCen til komplett igjen for å få de til å løse problemet (med mindre du finner en rask løsning selv). Etter du har sendt inn varen 3 ganger kan du heve kjøpet.

Kjøpte ikke PC deler, kjøpte en komplett pc som DE satte sammen.. Som de også mente at skal fungere ekstremt bra til mitt bruk av pc. Så jeg ser ikke helt hva du mener med at de ikke skal fungere sammen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du være sikker på at det ikke er internettforbindelsen din som er problemet?

Hvilken hastighet har du fra din leverandør og hvilken hastighet har du i praksis?

Hvordan har du koblet PCen til internett?

30down 6 up - som sagt tidligere, så lagger jeg ikke ping messig. er fps som dropper. Jeg streamer med mindre upload enn det som er "maks" for at jeg ikke skal lagge selv, for å sikre meg selv mot å lagge.

Lenke til kommentar

Har du prøvd et annet streaming program for å sjekke om du får samme fps drops? Har du mulighet til å sette inn et annet skjermkort for å se om det løser problemet?

Har prøvd de 2 mest brukte Xsplit & OBS - Jeg har ikke noe annet skjermkort tilgjengelig. er ikke titan "ranka" som en av toppen av skjermkort? skjønner ikke hvorfor jeg skal bytte det ut :(

Lenke til kommentar

se selv

 

www.twitch.tv/snarud

 

Streamer i 10min, slik at de som vet hva FPS og internett er i cs, får se hva som er feil... Nå vet jeg godt at på Deathmatch kan jeg få mindre fps.. men med denne pc'n.. uten internett problemer.. da vil vil det bli feil at jeg skal lagge så mye som det jeg gjør.

Lenke til kommentar

se selv

 

www.twitch.tv/snarud

 

Streamer i 10min, slik at de som vet hva FPS og internett er i cs, får se hva som er feil... Nå vet jeg godt at på Deathmatch kan jeg få mindre fps.. men med denne pc'n.. uten internett problemer.. da vil vil det bli feil at jeg skal lagge så mye som det jeg gjør.

 

se selv

 

www.twitch.tv/snarud

 

Streamer i 10min, slik at de som vet hva FPS og internett er i cs, får se hva som er feil... Nå vet jeg godt at på Deathmatch kan jeg få mindre fps.. men med denne pc'n.. uten internett problemer.. da vil vil det bli feil at jeg skal lagge så mye som det jeg gjør.

 

Kan evt se den her http://www.twitch.tv/snarud/b/485753591 for en kort periode... Det synes ikke på streamen at jeg lagger... men jeg hakker rundt som en hodeløs måke..

Lenke til kommentar

Det er jo meget mulig at du lagger, for pingen din hopper jo som noe annet rart.

 

Merkelig at du ikke får mer fps enn 140ish da. Det får jeg på laptopen på max på cs-go. (765m)

 

Driver problemer??

Internettet er ikke problemet. det vet jeg med 110% sikkerhet. Må være noen form for drivere eller noe som ikke går overens ihvertfall.

Lenke til kommentar

Dropper det like mye i andre spill også?

 

kjører du beta driver, kan du jo installerer en tidligere versjon for og se om det hjelper

 

En liten tur på google, fant jeg ut at man kan putte "-procesheap" som startup command i cs-go.

Endret av Mr.Fekene
Lenke til kommentar

Okei. Da prøvde jeg å installere den nest nyeste driveren hos Nvidia for skjermkortet mitt. Som også nevnt ovenfor 331.82...

 

Også kjørte jeg MSI cd'n som følger med pc'n... da kom jeg til "alt er installert" også skal jeg reboote for at det skal tre i kraft, så starter jeg å få bluescreen før jeg kommer meg inn i windows, var nødt til å skru tilbake pc'n i tid... Hva skal jeg gjøre da? Når pc'n nekter å ta imot driverne som følger med til hovedkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...