Gå til innhold

Skolepoeng utregning til Ordinærkvote


code

Anbefalte innlegg

Holder på å ta opp fag nå, har ikke fullført VGS, så tar opp 1T, R1, Norsk, Engelsk, Naturfag, Samfunnsfag, Historie som privatist for å gå under 23/5 regelen.

 

Jeg sliter litt med å regne ut disse poengene.

La oss si jeg får et snitt på 4.

Da blir dette 40p. Har fullført militærtjeneste så dette blir 2p ekstra, så 42p.

Tar R1 som er 0,5p så dette blir 42,5p?

 

Men mener å ha lest at alderspoeng ikke startet å telle før man har passert 24 år søker man under 23/5 regelen. Er dette rett? Mister jeg de 8p alderspoengene jeg trodde jeg hadde?

 

Har også fullført bachelor fra universitet i utlandet, får man noen poeng for dette?

 

Tenker å søke noe som var 46p 2012-2013. Trodde det ikke skulle være noe problem pga. alderspoeng, men uten dem kan det bli en større utfordring enn hva jeg trodde.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på å ta opp fag nå, har ikke fullført VGS, så tar opp 1T, R1, Norsk, Engelsk, Naturfag, Samfunnsfag, Historie som privatist for å gå under 23/5 regelen.

 

Jeg sliter litt med å regne ut disse poengene.

La oss si jeg får et snitt på 4.

Da blir dette 40p. Har fullført militærtjeneste så dette blir 2p ekstra, så 42p.

Tar R1 som er 0,5p så dette blir 42,5p?

 

Men mener å ha lest at alderspoeng ikke startet å telle før man har passert 24 år søker man under 23/5 regelen. Er dette rett? Mister jeg de 8p alderspoengene jeg trodde jeg hadde?

 

Har også fullført bachelor fra universitet i utlandet, får man noen poeng for dette?

 

Tenker å søke noe som var 46p 2012-2013. Trodde det ikke skulle være noe problem pga. alderspoeng, men uten dem kan det bli en større utfordring enn hva jeg trodde.

 

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/alderspoeng/index.html

 

Ser ut som om det dessverre er fom. 24 år man får alderspoeng under 23/5, for førstkommende opptak blir det altså 2 poeng om man er født 1990, 4 '89 osv.

 

Bacheloren du har ville gitt 2 poeng om du ikke hadde militærtjeneste, men man får maks 2 samlet fra folkehøgskole, militærtjeneste, siviltjeneste og høyere utdanning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...