Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bagasjedør vil ikke komme i "klikk"


bl0nd1

Anbefalte innlegg

Et eller annet gjør slik at den låsemekanismen som skal sette seg i en ring rundt den derre stål stammen slik at bagasjedør blir lukket ikke blir gjort. Er en Wvgolf 4.

Når jeg skal lukke bagasjedøra vil den ikke lukkes, så jeg kan bare ta et tak rundt kanten på bagasjedøra og åpne den slik, trenger ikke bruke håndtaket som er beregent til det. Er litt skummelt mtp kjeltringer som bare kan ta seg inn bilen via bagasjerommet og tyvkoble bilen eller at nå som det er storm kan plutselig bagasjedøra bare fly rett opp. Alle andre bildører lukkes fint og kan låses. ER KUN bagasjedøra.

 

Har prøvd å smøre låsemekanismen, men det fungere ikke. Noen som klarer å forstå hva jeg mener som er galt som kan si hva som trengs for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen skader på den delen som er festet på bilen? Slark i låsen på lokket? skeivt bagasjelokk? Hvis det har skjedd en forskyvning vil ikke den bøylen gå langt nok opp i låsen.

 

Hvis du tar et skrujern eller liknende og skyver den inn i låsen, låser den seg da?

Hvis ikke, kan det være at utløsevaieren er for stram eller noe. (jeg er ingen ekspert. Bare tenker logisk)

Endret av CirkA7
Lenke til kommentar

Prøv å gjøre som CirkA7 har foreslått, ta en skrutrekker eller noe inn i sporet (rett over der du har fingeren) og dra låsen helt inn i låst posisjon. Du skal da ikke klare å dra den ut igjen, uten å åpne med håndtaket.

 

Jeg formoder at du har dyttet litt på låseskiven med fingeren på bildet?

Hvis ikke så er det dette som er galt, for slik den står akkurat nå er låsen i halv-låst posisjon (pleier å være to trinn), så prøver du å smelle igjen luka med lås i den stillingen vil det bare komme et metallisk smell, og ingen låsing av luka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fungerte veldig greit med sånn skrutrekker eller hva det nå heter, så nå er hele bilen låst. Første dagen på lenge. Bli en god natt søvn.
Men er det noen olje som er greit å smøte låsen med som passer til vinterstid?

Jeg har noen små typer som er kjøpt på biltema/eurpris låsolje og låsspray, er det noe som fungere bedre på denne årstiden? De fungere fint lite på min bil, det eneste som fungere da er varmt vann og en klud som tine opp låsen fort.

Lenke til kommentar

Du må ikke bruke vann, frøken. Gjør det det blir problemet verre neste gang det fryser. Oljene skal jo fungere, men om du bruker varmt vann på låsen etterpå så forsvinner oljen litt etter litt.

Bare fyr på med olje i hullet du.

Kjøp også gjerne en silikonstift som du påfører på gummien rundt døren, så ikke den og henger seg når det fryser på :)

Lenke til kommentar

Skal prøve å ikke bruke vann mere, men er en veldig god nødløsning på morgenkvisten når man stod der og ikke låsen ville tines opp med hjelp av låsolje og spray. :) Så da bli det å bruke det som er beregnet fremover og vedlikeholde.

Er ikke så gøy med dører som ikke kan lukkes under kjøring!

 

Heldigvis skal denne bilen i retur til selger, med mindre han vil punge ut for reperasjoner som koster mer enn det bilen ble solgt for. Men selger er så treg at det er en gru. Men man får seg jo en lærepenge, da dette var min første bil. Vi holder på å finne en løsning.

Lenke til kommentar

Vann, som man snakker om her - blir ikke beskrevet slik at man forstår hva man mener.

 

Men hvis det gjelder opptining av frosne låser, er en pose med VARMT vann et meget probat middel, HVIS det blir brukt slik at man legger posen med bredsiden inntil låsen, i en 2-3 minutter, for så å fjerne posen før man prøver med nøkkel - og man passer ****** godt på at ikke en dråpe vann får komme inni låsen!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...