Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

stivt håndledd etter gips :(


Lucho Gonzalez

Anbefalte innlegg

jeg har gått med gips i 12 uker pga brudd i båtbenet. idag var jeg på kontroll time, og det viste seg at beinet hadde grodd veldig bra, så jeg har da blitt endelig kvitt gipsen, men håndleddet gjør skikkelig vondt, jeg vet ikke om det er stivt eller om det pga båtbenet. jeg klarer å bevege tommelfingeren helt fint, men jeg klarer ikke å bøye hånden liksom. det gjør skikkelig vondt, jeg fikk en ark der det står noen øvelser som jeg kan gjøre. det jeg egenltig lurer på er, er den smerten i håndleddet stivelse eller er det skaden? med andre ord hvordan skal det føles hvis håndleddet er stivt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er pga gipsen og det faktum at du har hatt ett brudd. Det tar en stund før det blir så godt som nytt, noe det ikke blir. Knakk håndleddet eg også dagen før oppkjøring, klarte oppkjøringen uten gips men det var ikke noe godt.

hei og takk for svaret ditt. du skremte meg litt her, hva mener du med at '' noe det ikke blir''

og jeg har ikke knekt håndleddet, jeg har hatt brudd i båtbenet.

Lenke til kommentar

Helt vanlig. Brukket håndleddet to ganger og det føles ikke godt i starten. Akkurat hva det kommer av vet jeg ikke, det er vel en kombinasjon av selve skaden og at du ikke har brukt muskulaturen på 3 måneder som gjør det stivt. Tok vel meg ca. en uke tror jeg før jeg begynte å kunne bruke den normalt igjen etter gipsen var tatt av. Når smerten er borte kan du begynne med klemmeøvelser så får den tilbake styrken.

Lenke til kommentar

Helt vanlig. Brukket håndleddet to ganger og det føles ikke godt i starten. Akkurat hva det kommer av vet jeg ikke, det er vel en kombinasjon av selve skaden og at du ikke har brukt muskulaturen på 3 måneder som gjør det stivt. Tok vel meg ca. en uke tror jeg før jeg begynte å kunne bruke den normalt igjen etter gipsen var tatt av. Når smerten er borte kan du begynne med klemmeøvelser så får den tilbake styrken.

takk det var egentlig det jeg lurte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...