Gå til innhold

Termisk lim??


wanvik

Anbefalte innlegg

Har en pose med "micro-cool" (kjølere for mosfet's etc), og holder på å lage meg kjøleribbe til southbridge.

Så først nå at det er noe dobbelsidig teip el. på micro-cool-blokkene, er dette holdbart, eller må jeg ha kraftigere lim?

og til den blokka jeg skal lage selv, trenger jeg å bruke termisk lim, eller kan jeg bruke noe annet lim? (litt unødvendig å vente en halv uke, og betale masse i frakt fra f.eks microplex dersom jeg kan bruke noe jeg allerede har..)

 

Håper noen vet dette?

 

nb! Har laget versting luftkjøling på et skjermkort en gang, da brukte jeg superlim på rambrikkene, gikk utmerket, brukte også noe ekstra kraftig superlim på NB på et hovedkort ganske nyliog, det gikk

ikke bra :oops: Er det noen spesielle egenskaper som en må ha på en pc i termisk lim, som annet lim ikke har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan bruke goop, men med superlim i hjørnene...

 

Hørtes ikke så dumt ut!

 

Det skjermkortet jeg så smått beskrev ovenfor klokket jeg ram fra 200 til 450, hadde rimelig store blokker på ram, og med superlim var blokkene knapt lunkne, og oversiden av kortet var også knapt lunken, ergo jeg tror ikke at det har SÅ mye å si at superlim ikke leder varme like bra som termisk lim. tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar

Super lim i hjørnene er både ekstremt sterkt og bra til formålet! Men husk at du trenger bare noen ørsmå dråper lim! Mindre en et knappenålshode. Bruker du mer kan du få seriøse problemer og fjerne dette om nødvendig...

Den dobbeltsidige tapen som følger med skal være god nok. Bare husk og avfett underlaget først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...