Gå til innhold

OCZ kjøpes opp av Toshiba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker de negative ryktene som gikk rundt OCZs Q&A- og kundesupportavdelinger sammen med den latterlige butsjetthåndteringen var kroken på døra for dem.

 

Håper virkelig at Toshiba klarer å enten dra OCZ-merkevaret ut av den selvgravde graven det står i nå, eller enda bedre, bruker ekspertisen, infrastrukturen og eiendelene (bl.a. Indilinx) til å sementere nye Toshiba-SSDers posisjon på markedet. Konkurranse i et såpass smalt men viktig markedssegment er fundamentalt for utvikling av teknologien.

Lenke til kommentar

Trodde OCZ var populært jeg, skjønner ikke hvorfor de nesten går konkurs da.

 

De har bare vært hissige på markedsføringen. Resten suger, tilogmed forumet. Hilsen en som har testet flere ssder enn de fleste her. Ja jeg er ikkje noe begeistret over ocz. Har dog testet nesten alle ocz modellene som har kommet ut, inkludert "en million" firmwareoppdateringer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trodde OCZ var populært jeg, skjønner ikke hvorfor de nesten går konkurs da.

 

De har bare vært hissige på markedsføringen. Resten suger, tilogmed forumet. Hilsen en som har testet flere ssder enn de fleste her. Ja jeg er ikkje noe begeistret over ocz. Har dog testet nesten alle ocz modellene som har kommet ut, inkludert "en million" firmwareoppdateringer

Enig der. Ikke mange jeg kjenner som er hypp på OCZ.

Lenke til kommentar

Trodde OCZ var populært jeg, skjønner ikke hvorfor de nesten går konkurs da.

Om en SSD leverandør er populær og har firmware problemer kan det å være populær det som knekker dem i form av store garantikostnader. Og OCZ har nok hatt store firmware problemer. Bruker en OCZ SSDen med original firmware har flere modeller ødelagt seg selv og det lenge før 3 år garantitid er over. Selv med oppdatert firmware kan ting skje siden den første har laget problem allerede.

I tillegg kommer kvalitetsproblemer de har hatt med loddekvalitet på kontroller (som er en stor flat chip med ørsmå "puter" med loddetinn under hele...)

Har selv returnert en OCZ som ble ustabil men har også en (som er brukt lenger) som fungerer fint. Min broder hadde også en OCZ som døde med kontrollerfeil, som betyr at en plutselig mister all kontakt med den og aldri mer får fatt i en eneste fil ! Og da var det backup da :(

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...