Gå til innhold

ASUS RT-AC66U 11AC AC1750 Router - DD-WRT?


walde^

Anbefalte innlegg

Bestilte akkurat denne her:

http://www.komplett.no/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/757756

og har etter en del forumlesing skjønt at det er en del som bytter til dd-wrt firmware. Noen som kan nevne noen spesifikke fordeler? Det første jeg tenkte var å oppgradere fw til siste fra Asus, men ser at mange skriver at de får en mye mer stabil router med dd-wrt. Er det noe oppskrytt, eller er det faktisk SÅ mye bedre enn stock fw? Det eneste jeg skal sette opp som er noe utenom det vanlige er vel et gjestenettverk til fruen med båndbredde-limit så jeg kan game fps-spill selv om hun sitter på facebook.. (20/1 linje fra NGT...... crappy dritt)

 

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DD-WRT gir også mer funksjonalitet.

Dessverre er ikke støtten for AC66U helt på plass enda i DD-WRT så jeg ville ikke handlet og flashet riktig enda, prøv igjen i Februar / Mars så har det kanskje skjedd en forbedring på det omerådet.

 

Er blant annet en del WiFi relaterte innstillinger som ikke fungerer og man må da ty til kommandolinja, noe som ikke er å anbefale om man ikke vet hva man gjør siden disse innstillingene ikke alltid oppdaterer seg i web grensesnittet senere.

Lenke til kommentar

Hm, jeg har allerede lagt inn dd-wrt, og det har så langt fungert 'ok'.

Det eneste jeg ikke forstår, er at når jeg skrur på QoS, så fungerer det bare ikke..

 

Et annet spm: Hvilken firmware burde jeg kjøre på? Det jeg ønsker å gjøre, er å sette opp en gjestenett til fruen, så hun ikke dreper linja når jeg sitter å gamer f.eks.. Altså gjestenett med bandwith-limit. Er det i det hele tatt mulig med denne routeren?

Lenke til kommentar

Det er en kjent bug i DD-WRT når det kommer QoS på AC66... Som 007CD sa, så er ikke AC66 støttet fult ut enda.. Kanskje lurest å kjøre original FW, eventuelt Merlin, emm så lenge...

 

I både org. FW og i Merlin, så kan du enkelt sette opp gjestenett på routeren og legge til QoS regler under Trafikkbehandling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...