Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til kjøp av router


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med valg av router. Nå står det mellom to stykker:

 

http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/router/tradlos-450-mbits/asus-rt-n66u/165635.5415/

 

http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/router/ac-standard/asus-rt-ac56u/190540.6476/

 

Så spørsmålet blir: er det vits med AC? Er det noe fordel med den ene kontra den andre? Skal brukes i hus så fordel at den har så god rekkevidde som mulig. Er det slik at første er mye bedre på det?

 

Fremstår som rimelig grønn på området så all hjelp mottas med stor takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AC over N.... Jeg ville ha gått for AC (har AC66U selv), for det kommer bare mer og mer utstyr som støtter AC nå og det er mere fremtidsrettet enn N... Og med bare 200kr forskjell, så hadde valget mitt vært veldig enkelt! ;)

 

Hvis du også etterhvert kanskje skal utvide nettverket ditt, si du har stort hus og vil ha bedre dekning og signalstyrke og hastighet over alt, så kan du kjøpe en AC router til (bruke som AP) og linke de sammen på 5GHz AC båndet, og få veldig bra dekning med ekstrem hastighet!*

 

Så jeg ville ha gått for AC'en ;)

 

 

*Må ha AC utsyr i begge ender

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AC over N.... Jeg ville ha gått for AC (har AC66U selv), for det kommer bare mer og mer utstyr som støtter AC nå og det er mere fremtidsrettet enn N... Og med bare 200kr forskjell, så hadde valget mitt vært veldig enkelt! ;)

 

Hvis du også etterhvert kanskje skal utvide nettverket ditt, si du har stort hus og vil ha bedre dekning og signalstyrke og hastighet over alt, så kan du kjøpe en AC router til (bruke som AP) og linke de sammen på 5GHz AC båndet, og få veldig bra dekning med ekstrem hastighet!*

 

Så jeg ville ha gått for AC'en ;)

 

 

*Må ha AC utsyr i begge ender

Takk, da blir det nok den ;) Regner med at du er fornøyd da du har den selv? Noe å utsette på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...