Gå til innhold

hjemmelaget vannkjøling.


Anbefalte innlegg

ja, da har jeg endelig begynt å lage vannkjøling. Tanken er en alu.blokk på 100x100x80 mm, som jeg skal ha en firekanta hull i, med avrundede kanter, cpu blokka, blir 50x50 mm, med plexiglass på toppen med fester til hulla rundt socketen, er det noen som har tegning på hvor stor plexiglasset må være og hvor hullene må sitte for å få festen den. og hvor stor må en gpublokk være? 40x40mm? og går det ann å bruke hurtigkoblinger til pneumatikksystemer som nippler? Vet vi har det på jobben... kjekt å jobbe der det er masse maskiner og stash å ta av:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres jo litt voldsomt ut med aluminiumstank da? Men jeg antar at du har tilgang på nødvendig verktøy for å hule ut en slik klump? Da kan det sikkert fungere bra.

Strengt tatt behøver ikke tanken være så stor, medmindre du skal ha pumpa plassert i den da?

 

Hurtigkoblingene du nevner kan vel kanskje brukes, men ikke sjelden er det en viss strømningsmotstand i slike.

 

En GPU-blokk behøver ikke være større enn 30x30mm, men har du plass til 40x40, så vil jo det teoretisk sett være bedre.

 

Plexiplata for CPU-blokka bør være ca 60x80mm, og helst 8mm tykk.

Festehullavstand: 36x66mm. Lag hullene litt romslige for å ha litt slingringsmonn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...