Gå til innhold

serial-ata-disk som systemdisk?


janern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du skal installere windows på den må du trykke F6 i begynnelsen av installasjonen å installere s-ata driveren. Den finner du på cdrommen som fulgte med hk, eller du kan finne den nyeste og oppdaterte på silicon images hjemmeside.

 

Dette er dersom du har satt s-ata disken alene...

 

Lett som en plett...

Lenke til kommentar

Har gjort akkurat det samme selv bare at jeg ikke ville installere Win på nytt. Jeg installerte driveren i win mens jeg kjørte på den gamle disken. Deretter kopierte jeg WinXP partisjonen over på sata disken med Norton Ghost men funket det? NEEEEEEEEI. Win kommer til den blå skjermen og da er det slutt. Forslag?

Lenke til kommentar
Har gjort akkurat det samme selv bare at jeg ikke ville installere Win på nytt. Jeg installerte driveren i win mens jeg kjørte på den gamle disken. Deretter kopierte jeg WinXP partisjonen over på sata disken med Norton Ghost men funket det? NEEEEEEEEI. Win kommer til den blå skjermen og da er det slutt. Forslag?

 

kanskje noe feil med disken? jeg ville vertfall sjekka det..

Lenke til kommentar
Har gjort akkurat det samme selv bare at jeg ikke ville installere Win på nytt. Jeg installerte driveren i win mens jeg kjørte på den gamle disken. Deretter kopierte jeg WinXP partisjonen over på sata disken med Norton Ghost men funket det? NEEEEEEEEI. Win kommer til den blå skjermen og da er det slutt. Forslag?

 

hadde ett lignende problem som deg....

vet ikke ka som gjør det men jeg formaterte og la inn windows på nytt fra scratch (med å trykke F6 i oppstart av innstall og heile greia)

det funket fint...

 

hvis du bare legger over så tror jeg problemet ligger i s-ata grensesnittet i forhold til bootinga.... må på dass så jeg rekker ikke fortsette.... :)

Lenke til kommentar

Hmmmmmja høres fornuftig ut. Har prøvd en gang til nå og gjort de to diskene helt identiske med prikk like partisjoner. WinXP kommer noe lenger nå, faktisk like før den fullfører bootingen, er på skrivebordet. da dukker den utrolig irriterende blåskjermen opp men masse uforståelige systenkoder og den restarter...... og restarter........ og restarter.....

 

Mulig det er som du sier at disken og driverne ikke skjønner at den plutselig er blitt bootdisk.

 

Vil nødig reinstallere alt på nytt så forslag mottaes med takk.

Er det mulig å installere WinXP på nytt over den gamle? for så å beholde alle instillinger, registre og oppdateringer?

Lenke til kommentar
Hmmmmmja høres fornuftig ut. Har prøvd en gang til nå og gjort de to diskene helt identiske med prikk like partisjoner. WinXP kommer noe lenger nå, faktisk like før den fullfører bootingen, er på skrivebordet. da dukker den utrolig irriterende blåskjermen opp men masse uforståelige systenkoder og den restarter...... og restarter........ og restarter.....

 

Mulig det er som du sier at disken og driverne ikke skjønner at den plutselig er blitt bootdisk.

 

Vil nødig reinstallere alt på nytt så forslag mottaes med takk.

Er det mulig å installere WinXP på nytt over den gamle? for så å beholde alle instillinger, registre og oppdateringer?

 

det du beskrev nå var problemet mitt... satt heile natta å makket med det, men kom ikke ett hakk videre...

 

er som sagt det at operativsystemet ikke liker å bli slengt over på en annen disk av annen type (altså s-ata)

i mitt tilfelle var det win2k som skulle inn....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...