Gå til innhold

Vilt forslag: Gi oss beskrivende overskrifter og undertitler


MiSP

Anbefalte innlegg

Vilt forslag her: Jeg er Ekstra-medlem. Som med alle Ekstra-medlemmer trenger ikke Hardware eller noen andre søstersider å friste meg til å klikke for å tjene penger, siden jeg uansett ikke ser annonser. Jeg ønsker derfor at vi Ekstra-medlemmer, på forsiden og spesielt i RSS-feeden, kan få overskrifter og undertitler som er laget for å informere, og ikke for å friste til klikk. For eksempel:

Dette er den første byen som bannlyser 3D-skrevne våpen

kunne med fordel blitt vist meg som "Philadelphia er den første byen som bannlyser 3D-skrevne våpen".

På samme måte kunne

 

Se hvem som vant en Google Nexus 5
Her er de riktige svarene i helgekonkurransen.

 

med fordel ha vært noe à la

 

Se hvem som vant en Google Nexus 5
Tor Bjarne Westgård fra Sandnes ble den heldige vinneren.

 

Dere skjønner tegningen. Dette vil føre til at jeg kan holde meg til overskriftene på småting som fint kan formidles med en overskrift, og at jeg slipper å klikke meg inn og begynne å lete etter den ene lille tingen dere fint kunne fortalt i overskriften/undertittelen. Mer fornøyde kunder = God Ting™. Jeg er selv skribent for et større IT-nettsted og mener at dette ikke bør føre til vesentlig mer arbeid for skribentene så snart det tekniske er på plass.

 

Helst ville jeg også hatt ordentlige illustrasjonsbilder, ikke bilder som skal hente klikk ved å objektifisere kvinner og spille på menns tilsynelatende ustyrlige klikketrang når coverbildet viser en retusjert kvinne (slik som her), men jeg skjønner at det kan være mye å be om. Jeg blir bare litt flau på vegne av alle menn av å lese artikler med irrelevante toppbilder av den typen.

Endret av MiSP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Takk for god og gjennomtenkt tilbakemelding! :)

 

Jeg synes idéen er kløktig, men det er nok ikke bare-bare å få noe slikt til å fungere i praksis. Publiseringssystemet vårt har for eksempel ikke støtte for å servere forskjelige titler på forsidene, og det er også en del problematikk med caching m.m. Spørsmålet vi da må stille oss, er om dette er viktigere enn andre prosjekter vi jobber med (prisguide, forum speedometer, turneringer, osv)

 

Du har i og for seg rett i at Ekstra-lesernes aktivitetsnivå ikke har noen direkte økonomisk betydning for oss, men vi ønsker jo at folk skal bruke nettsiden og lese sakene vi har laget til dem. Erfaringen vår så langt er at Ekstra-leserne ikke oppfører seg noe annerledes enn alle andre lesere. Er saken presentert i en for lavmælt og deskriptiv tone, er det dessverre ytterst få som leser den.

Når vi skriver titler prøver vi å finne en god balanse mellom det informative og nysgjerrighetsvekkende. Vi kan nok alltids bli bedre på å finne den rette miksen, og bommer vi pleier vi raskt å få høre det i kommentarfeltet, og justerer deretter.

 

Jeg vil ellers understreke at vi har kjørt en ganske streng linje på sjåvinistiske og objektiviserende bilder og tekster de siste årene. Eksempelet du viser fra 2010 er det heldigvis langt færre av i dag. :)

Endret av SiR0
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...