Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikkerhetsutstyr i bilen


Snylter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er meg du sikter til vil har jeg aldri eid en SUV, og jeg har aldri følt behovet heller.

Jeg kjører heller vanlig stasjonsvogn med 4x4, det er mye morsommere.

Skrevet

Tja. Har vel varselstrekant, refleksvest og reservehjul, selvfølgelig. Reservehjulet er forresten plassert på høykant inntil den ene siden i bagasjerommet. Så har jeg slepetau som skal tåle 4000kg, startkabler, noe verktøy, et par store ullpledd, lue og hansker, et par dunker olje, litt kjølevæske og sånn hammer for å knuse ruter med beltekutter. Tror det var det hele. Slepetauet har jeg kun hatt bruk for for å trekke andre folk løs med så langt. :)

Skrevet

Nei huff, noe sånn liksom4x4 kommer jeg ikke til å eie før det er det eneste alternativet.

Her er det permanent 4x4 med halvmorsomt oppsett.

Permanent 4x4 stasjonsvogn? Hvilken bil kjører du? Subaru?

Skrevet

Mæsshe hvis ikke jeg husker feil.

Mercedes sitt 4matic til stasjonsvogner er jo mye mer sofistikert enn at det er permanent. Sånn har det alltid vært. Såpass bør man vite om bilen man kjører.

  • Liker 1
Skrevet

Teppe er vel det eneste jeg har som jeg kommer på. Skal jeg over en fjellovergang har jeg vanligvis sovepose med, just in case. Hva er det som gjør Merce-systemet bedre enn andre systemer da?

Skrevet

Mercedes sitt 4matic til stasjonsvogner er jo mye mer sofistikert enn at det er permanent. Sånn har det alltid vært. Såpass bør man vite om bilen man kjører.

 

Nå kjenner jeg systemet i bilen min relativt godt, og godt nok til å vite at det er permanent 4x4 med en haug av ekstra dill for å bedre fremkommeligheten.

 

Du kan godt begrunne din påstand noe bedre, siden den jo er feil.

 

I 124 hadde de et svært komplekst system som var latterlig dyrt å holde i orden, dette viste seg å være langt mer komplisert enn hva det er hensiktsmessig å gjøre det, og man har derfor senere gått over til andre systemer.

Hva de brukte i 210 vet jeg ikke, men i 211 er det i det minste et system som gir permanent drift på alle 4 hjul.

Dette er det også i 212.

  • 2 uker senere...
Skrevet

 

Nå kjenner jeg systemet i bilen min relativt godt, og godt nok til å vite at det er permanent 4x4 med en haug av ekstra dill for å bedre fremkommeligheten.

 

Du kan godt begrunne din påstand noe bedre, siden den jo er feil.

 

I 124 hadde de et svært komplekst system som var latterlig dyrt å holde i orden, dette viste seg å være langt mer komplisert enn hva det er hensiktsmessig å gjøre det, og man har derfor senere gått over til andre systemer.

Hva de brukte i 210 vet jeg ikke, men i 211 er det i det minste et system som gir permanent drift på alle 4 hjul.

Dette er det også i 212.

Så feil kan man ta, det beklager jeg. Jeg tenkte selvfølgelig på W124 og trodde utviklingen hadde gått i avanserte retninger. Lett å bli forvirret av alle gnagerene uten ekte 4WD også, kult å se at MB holder ting solid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...