Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei! Håper jeg postet i riktig kategori. Jeg sitter her med en HP Pavillion dv6 med i7 core og AMD grafikkort, og 8gb RAM. Etter jeg først hadde W7 på den installerte jeg W8 RP og nå W8 Pro, i det siste har PCen fått flere problemer bla. 1.5 mbit download med trådløst nett fra den Nye GET-boksen, PCen viser at jeg bare har 4gb ram og den nekter å bruke det seperate grafikkortet. Jeg vet at RAM problemene ikke skyldes at jeg har 32bit Windows, fordi jeg godt vet at jeg har 64bit versjonen. Etter mye leting fant jeg ut at grafikkort driveren fra AMD ikke støtter W8, kan noe gjøres med dette? PS: Kommer med mer info imorgen, når jeg får sjekket alle tallene. Jeg har også hatt store problemer da jeg ville innstalere Ubuntu for å se om det fungerte bedre der, fikk bare opp "error" på skjermen når jeg hadde valgt innstallerings alternativ. PCen gir også ofte ifra seg veldig merkelige lyder fra viften og har også viften på full guffe hele tiden, den var ikke sånn på begynnelsen. Håper at noen kan hjelpe med ihvertfall ett av problemene. Takk på forhånd ;-) Hilsen en gutt på 12 år :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd memtest for å sjekke om ram'en er defekt?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Memtest86

 

Du kan laste ned memtest gratis her:

 

http://www.memtest86.com/download.htm

 

Velg

Memtest86 Version 4.3.6

Windows Images:

Så brenner du ISO-fila til en cd som du starter maskina med. Da vil memtest automatisk begynne og du vil etter en stund se om den rapporterer feil på minnet.

 

Hvis dette blir for komplisert for deg ville jeg reklamert på maskina. Samtidig, hvis den ikke støtter Win8 Pro offisielt på HP's hjemmesider, og har fungert fint med Win 7 så har du kanskje ikke noen sak.

Endret av Parapraxis
Lenke til kommentar

på HP.com så står det at maskinene før 1. Oktober 2011 ikke er designet for W8 og derfor er det ingen drivere der heller... tester akkurat W7 driverne.... Hos AMD står det at man må laste ned hos HP.com fordi de ikke har en driver som støtter intel og AMD grafikkkort, personelig kunne jeg klart meg med bare AMD kortet men det lar seg ikke gjøre... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...