Gå til innhold

Kjøp og import av Chihuahua valp ifra England


Anbefalte innlegg

Hei! :)


Driver å gjør litt research ang ett fremtidig hundekjøp jeg planlegger, og tenkte også det er greit å slenge inn ett innlegg her for å høre om det er noen der ute som har litt erfaring i det aktuelle emnet.


Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en valp av rasen Chihuahua, og har tittet rundt om i europa, (skandinavia først og fremst), og har kommet frem til at det er mange gode oppdrettere i England jeg kommer til å velge ut ifra, og benytte meg å kjøpe en valp av.


Har noen av dere erfaringer med dette?

Da tenker jeg på fly, papirer (dokumenter) som må samles og gjøres klart, regler og generelle ting å huske på.


På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Frakt er dyrt, regn med ca 3000,- siden hunden må sendes som cargo.

Du må også betale 25% mva av kjøpssum og frakt.. Ellers er det ganske rett frem.

 

Ikke cargo, jeg flyr dit selv og tar med meg hunden tilbake. Valp, så det skulle bare mangle.

 

Kan tilogmed unngå 25% mva hvis hunden er under en viss sum penger, noe jeg også lett kommer til å fikse.

 

 

Lenke til kommentar

Fra England er cargo eneste alternativ om man ikke skal styre med å fly innom andre land på vei hjem.

Jeg har importert derfra og satt meg inn i systemet.

 

Å jukse med papirene anbefales ikke.

Du må innom tollen uansett, og de har god peiling på prisnivået..

Blir du tatt i forsøk på å lure tollerne inndrar de verdier tilsvarende valpens reelle verdi.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! :)

 

 

Driver å gjør litt research ang ett fremtidig hundekjøp jeg planlegger, og tenkte også det er greit å slenge inn ett innlegg her for å høre om det er noen der ute som har litt erfaring i det aktuelle emnet.

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en valp av rasen Chihuahua, og har tittet rundt om i europa, (skandinavia først og fremst), og har kommet frem til at det er mange gode oppdrettere i England jeg kommer til å velge ut ifra, og benytte meg å kjøpe en valp av.

Har noen av dere erfaringer med dette?

 

Da tenker jeg på fly, papirer (dokumenter) som må samles og gjøres klart, regler og generelle ting å huske på.

 

 

På forhånd takk! :)

 

 

 

og hvorfor er det ikke aktuelt å kjøpe hund fra en oppdretter innad i Norge??

Lenke til kommentar

 

og hvorfor er det ikke aktuelt å kjøpe hund fra en oppdretter innad i Norge??

For det første fordi det ikke er ett like stort bredt spekter av oppdrettere (mer å velge mellom) her i landet som det er i England, for det andre, fordi den norske standaren på rasen Chihuahua tillater en hund på nærmere 3 kg i voksen alder.

Jeg skal ha en hund som er mindre enn dette i størrelse når den når maksimal alder.

 

Og absolutt fordi de fleste chihuahua'ene jeg har sett i Norge, er generelt stygge :)

Endret av Lady_A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...