Gå til innhold

Nødhjelp med ABit IC7!


Anbefalte innlegg

Ehm, jøss. Hadde et veldig likt problem da jeg skulle sette opp noen billigmaskiner, men da med MSI hovedkort.

 

Mulig det er ett skudd i blinde, men anbefaler deg å prøve dette: Få tak i en eller annen IDE harddisk, og sett den som master. Sett så CDrom-en som slave. (S-ATA disken lar du bli stående som den er)

 

I mitt tilfelle virket det rett og slett som at CDrom-en nektet å fungere som master.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I mitt tilfelle virket det rett og slett som at CDrom-en nektet å fungere som master.

 

Jo, den tanken har slått meg også. Venter på to stk 120 GB disker som skulle komme i morgen, og har greid å grille den 60 GB disken jeg hadde, så for øyeblikket har jeg kun den S-ATA(ns) disken.

 

Prøvde å flashe BIOS. det viste seg at jeg hadde et 1.0-brett, med dertil hørende BIOS, og etter at jeg nå fikk fatt i v1.7 ser det ut til å ha bedret seg. Hurra!

 

Sender herved ut en dyp takk til alle som forsøkte å hjelpe/hjalp meg! Jeg skylder dere en halvliter hvis dere melder dere i London! Eller en brus, hvis dere ennå ikke har stemmerett. :-)

 

Aetius (glad nå) :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...