Gå til innhold

Kan noen tyde Russisk?


crazylazyboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg samler på energy drinks og har kommet over denne boksen. Den er kjøpt i Ukraina men jeg kan ikke finne ut hvor den er produsert. Så vidt jeg forstår står alt på Russisk og jeg har skrivd inn noen ord med Russisk tastatur på oversetter og funnet gata (oversatt) 160 Nurmakov Street, Almaty, Kasakhstan teksten rundt kan jeg ikke forstå så jeg lurer på om noen ser om den er produsert der eller om det er et kontor eller noe annet? Bygningen man ser på adressen kan godt være en fabrikk, er veldig usikker.

 

post-265549-0-55590400-1385166177_thumb.jpg

Klikk for større bilde

 

Hadde satt stor pris på hjelp! takk :)

 

Edit: teksten med gata jeg fant er i nederste avsnitt

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Translate har en app til smartelefoner. Der skal det være mulig å ta bilde for deretter å få teksten oversatt. Hvorvidt det går med en skinnende rund overflate, er jeg ikke sikker på, men du kan prøve!

 

-Daniel

Takk, skal prøve det :)

 

Der tror jeg jeg har funnet ut av det, første ord i avsnittet er distrubutør og gata jeg fant stemmer så da er den laget i Kasaksthan! Det var gøy

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Får jeg spørre hvorfor du er ute etter hvilket land og adresse den er produsert?

 

-Daniel

Ja, jeg fører statestikk :) Jeg registrere hvor alle er kjøpt og hvor de er produsert, de jeg aldri finner det ut på står som "mangler data" da kan jeg lett se hvor mange jeg har som er produsert i f.eks Russland, tenk hvor mye jobb det ville vært om jeg ikke skrev det ned når jeg fikk boksen.

 

Statestikken er en del av en liste hvor navn, størrelse, smak, design og utgått dato også er med, liker spessielt datoene så jeg fort kan finne ut om jeg har noen som går ut på en spessiell dato eller hvor mange som er over 10 år gamle og sånt.

 

Jeg gjør litt mer ut av min samling enn å bare ha den uten system :)

Lenke til kommentar

Et øyeblikk - hvis ordet er "Distributør" og den adressen er i Kazakstan, da høres det ut som den IKKE er laget i Kazakstan, men importert dit...

Tja, den er kjøpt i Ukraina da. Det står ingen andre adresser eller land der og det pleier alltid å stå hvor den er produsert. Hadde vært best om noen som kan tyde Russisk kunne bekrefte dette eller ikke

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kjenner igjen noen ord da en del av bokstavene samsvarer med russiske - men det er ikke russisk. Trodde først det var Ukrainsk, men fikk ikke det til å stemme helt heller. Ser feks bokstaven Ғ (ser litt ut som vår F men er en helt annen lyd) forekommer. Denne bokstaven er så vidt jeg vet ikke i det ukrainske alfabetet.


Kom frem til at det rett og slett kan være Kazakstansk. Dvs de har jo opprinnelig et helt annet alfabet, men i tillegg har de en egen versjon av det kyrilliske alfabetet som de visstnok ofte transkriberer til. Sikkert pga tidligere russisk/sovjetisk innflytelse.



Lenke til kommentar

 

Kjenner igjen noen ord da en del av bokstavene samsvarer med russiske - men det er ikke russisk. Trodde først det var Ukrainsk, men fikk ikke det til å stemme helt heller. Ser feks bokstaven Ғ (ser litt ut som vår F men er en helt annen lyd) forekommer. Denne bokstaven er så vidt jeg vet ikke i det ukrainske alfabetet.
Kom frem til at det rett og slett kan være Kazakstansk. Dvs de har jo opprinnelig et helt annet alfabet, men i tillegg har de en egen versjon av det kyrilliske alfabetet som de visstnok ofte transkriberer til. Sikkert pga tidligere russisk/sovjetisk innflytelse.

 

Takk for svar, da kan det være Kasaksthansk da, men vet fortsatt ikke hvor den er produsert :)

Lenke til kommentar

Tror stikkordet er "Raimbek Bottlers". Fant hjemmesiden deres http://raimbek-bottlers.kz og det viser seg at det er en Kasakstansk drikkevareprodusent.

 

På bildet du la ved - i setningen ved siden av R (Registrert varemerke) - står det (transkribert til norske bokstaver): "Bas litsenziya: Marco Polo Modern Drinks".

 

Tolker det da som at Raimbek produserer denne drikken på lisens av Marco Polo Modern Drinks. Altså i Kasakstan.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...