Gå til innhold

Skjule meg på internett


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

En kompis prøver å ddose meg, og jeg prøver å beskytte meg mot det. jeg skjulte meg bak torbrowseren og skiftet ip, men han spore ruteren min å ddose den. hvordan kan jeg skjule meg så godt at han ikke kan gjøre noe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet er at om han har IP adressen til internett modemet ditt, så hjelper det ikke at du bruker type VPN eller Tor nettverket for å "skjule" din IP. Resultatet er bare at pcen din får en ny IP ut mot internett, men internett modemet ditt har akkurat den samme IP adressen som tidligere.

 

Du kan prøve å slå av internett modemet ditt i noen minutter, for å så håpe du får tildelt en ny IP når du starter det igjen, men ikke håp på for mye.

Jeg har vel hatt samme IP adresse fra Canal Digital i et par år nå.

 

Men konklusjonen er uansett at hva du prøver å gjøre lokalt på en pc (eller ruter for den saks skyld) ikke hjelper om noen har fått tak i internett IPen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

problemet er at om han har IP adressen til internett modemet ditt, så hjelper det ikke at du bruker type VPN eller Tor nettverket for å "skjule" din IP. Resultatet er bare at pcen din får en ny IP ut mot internett, men internett modemet ditt har akkurat den samme IP adressen som tidligere.

 

Du kan prøve å slå av internett modemet ditt i noen minutter, for å så håpe du får tildelt en ny IP når du starter det igjen, men ikke håp på for mye.

Jeg har vel hatt samme IP adresse fra Canal Digital i et par år nå.

 

Men konklusjonen er uansett at hva du prøver å gjøre lokalt på en pc (eller ruter for den saks skyld) ikke hjelper om noen har fått tak i internett IPen din.

Han har den nå ja. men om jeg ikke vil at folk skal få muligheten for det i fremtiden, hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Om du bruker en VPN fra nå av, så vil jo ingen andre kunne finne IP adressen til internett modemet ditt.

Løser ikke problemet akkurat nå, men beskytter deg fremover.

 

Uheldigvis så finnes det ingen gode VPN løsninger som er gratis. De vil i beste fall gi deg skikkelig dårlig linje hastighet (om du finner noen).

Så du må regne med å betale noe. Det finnes flere saker på hardware.no om VPN løsninger.

Jeg bruker Astrill og har gjort det siden februar, og er super fornøyd. (er en av de beste på hastighet), men det finnes sikkert billigere og (nesten) like bra løsninger der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...