Gå til innhold

Acer PC - skjerm blir sort under bruk og ved noen restarter - kjøpe ny?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer TimelineX bærbar som var ny for 3.5 år siden. Det var en ganske dyr sak til 8000,- (Dyr for meg i det minste.)

 

Det har vært en drittmaskin rent fysisk. Knapper faller av, plast går i stykker, skruer faller ut. Jeg har ikke vært uvøren med den bare så det er sagt.

 

Nå har den begynt å miste lyset på skjermen (LED Skjerm) I "mørket" på skjermen er fortsatt bildet der og det responderer, men alt lys er borte. For å få det på må jeg restarte den ved å holde inne knappen i 10 sek, men gjerne 2-3 ganger før lyset kommer på ved påslag igjen.

 

Er drittlei av maskinen og vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse det hele.

 

Bør jeg bare kjøpe en ny? Er 3.5 år normal levetid på en bærbar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at det høres ut som om du har en ganske dårlig byggekvalitet på maskinen din og at du ikke er helt fornøyd med den så ville jeg ha byttet den ut. Den kostet jo mye så det er litt dumt å bare bytte den ut også, men kanskje du kan gi den bort til en unge i familien eller noe som det. Ellers så virker det som om maskinen er ganske dau nå, og selv om en bærbar egentlig holder lenger enn 3,5 år så kan det være lurt å bytte den ut. Min maskin er omtrent like gammel som din nå og den begynner å bli sliten selv om den i og grunn fungerer strålende, men nå har jo denne maskinen blitt brukt enormt mye. ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo bytte skjermkort på den også kan du se om det hjelper noe særlig, og det gjør det mest sannsynlig. :)


Men det å bytte dette kortet på en bærbar maskin, og dette med å få tak i kortet til en rimelig penge er ikke lett!! Da kan du jo også levere den inn til service, hvis det kan gjøre ting lettere, men jeg er redd for at det også gjør det hele dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...