Gå til innhold

Hjelp til Nex 6-pakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier normalt ikke å anbefale et annet merke når det blir spurt om merkespesifikke ting, men jeg synes jeg må trekke frem denne Panasonic G6 pakka hos Japan Photo til 5990,-

 

Primære grunnen til å anbefale Panasonic her, er at du allerede har LX7 og da vil du oppleve at brukergrensesnittet vil være mye mer likt. Sony NEX-6 har et mer ribbet brukergrensesnitt som jeg aldri klarte å bli fortrolig med, da jeg prøvde ut en NEX-6.

 

Brennviddeomfanget til Sony vil være noe større, men er fordelt på to objektiver*. Det vil være liten forskjell rent bildekvalitetsmessig; kun fra ISO 3200 vil Sony dra litt i fra.

 

Begge deler vil uansett være et stort steg opp fra din LX7.

 

*) 14-140mm tilsvarer 28-280mm-e, 16-210mm tilsvarer 24-315mm-e (mm-e er oversatt til FF)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Vurderer sterkt et Nex 6,men hvilken pakke? http://www.netonnet.no/art/foto-og-video/hybrid/sony-nex-616-5055-210/183537.5609/ Her er med et 55-210 til 6990kr. Kun med 16-50 koster 5400kr

. Har ingen peiling på objektiver,men ønsker og ta et lite steg opp fra mitt Lx7.

http://www.japanphoto.no/sony-nex-6-m-16-50mm-pz--55-210-copy-of-4905524900378-007

Jeg har denne pakken både med 16-50mm og 55-210mm. Den dekker de fleste behov

Lenke til kommentar

Primære grunnen til å anbefale Panasonic her, er at du allerede har LX7 og da vil du oppleve at brukergrensesnittet vil være mye mer likt. Sony NEX-6 har et mer ribbet brukergrensesnitt som jeg aldri klarte å bli fortrolig med, da jeg prøvde ut en NEX-6.

 

Skal ikke si jeg kjenner meg igjen, har ingen problemer med å betjene NEX-6 - og jeg gikk rett fra Nikon-verden.

 

Det som funker bra er de fire opsjonene på navigasjonshjulet som gir tilgang til shooting mode, iso, exp. komp. og visnings overlay.

 

2-aksers vateret fungerer også veldig bra - eneste jeg syns er litt dumt er den trege oppstartstiden med 16-50mm objektivet og de forholdsvis myke hjørnene i den vide enden.

 

Positivt er at kameraet med dette objektivet blir så lite at det kan ha fast plass i midtkonsollen i bilen. Støyegenskapene fortjener også god omtale, på dette området er kameraet virkelig virkelig godt, og den støyen man til syvende og sist får, ser ikke så verst ut, selv svart/hvitt konverteringer ser fine ut med litt god gammeldags korn.

 

Litt av det jeg har klart å fange i løpet av de siste ukene:

http://www.flickr.com/search/?w=79712153@N00&q=nex

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar alle!

Tror jeg rett og slett går for Nex 6, MEN bør jeg heller kjøpe kameraet med det "vanlige" 16-50mm objektivet for så og kjøpe et vidvinkel objektiv ved siden av? Jeg tar mest typiske landskapsbilder og den duren.

Eller er det et såpass godt tilbud med 55-210 ?

Ser foresten at de har dette til 899,-, merket Nyhet. Hva med og og kjøpe kameraet til 5300 for så og kjøpe 70-300? Tror nok ikke zoom-objektiv vil bli brukt SÅ mye, men kjekt og ha.
Noen input fra dere som har greie på det? 55-210 kontra 70-300?

rating_All.gif
  • 70-300 mm
  • Lysstyrke: 4-5,6
  • Minste blender:32
  • Nærgrense:95cm
  • Mål: 76,6 x 116,5 mm
  • 435 gr
Endret av Pedersen2k
Lenke til kommentar

Jeg synes 55-210mm tilbudet er såpass godt at du kan gå for det. Jeg tilhører de som ikke tror du trenger så voldsomt med vidvinkel for å få til bra landskapsbilder. 16mm burde holde i første omgang. Landskap med litt tele synes jeg ofte er interessant da du kan isolere detaljer.

 

Du bør vurdere et godt stativ, og kanksje noen ND filtre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...